مصر کاهش سطح روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند

مقامات مصری پس از حمله رژیم صهیونیستی به رفح اعلام کردند سطح روابط دیپلماتیک با این رژیم را تا حد فراخواندن سفیر خود از تل‌|آویو، بررسی کردند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات مصری نوشت که مصر در حال بررسی کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی است.

براساس گزارش اسکای نیوز، این روزنامه به نقل از یک مقام رسمی گزارش داد که مصر در حال بررسی کاهش روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی با خروج سفیر این کشور از تل آویو در پس زمینه عملیات نظامی در شهر رفح فلسطین است.

یکی دیگر از مقامات مصری با اشاره به توافقاتی که منجر به پیمان صلح ۱۹۷۹ (کمپ دیوید) شد، گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تعلیق روابط یا خلاص شدن از کمپ دیوید وجود ندارد.  اما تا زمانی که نیرو‌های اسرائیلی در گذرگاه رفح باقی بمانند، مصر حتی یک کامیون به رفح نخواهد فرستاد.

چند روز پیش مصر اعلام کرد که قصد دارد از شکایت آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی دادگستری که در آن رژیم صهیونیستی به ارتکاب نسل کشی در نوار غزه متهم شده است، حمایت کند.  مقامات مصری نیز پس از تسلط نیرو‌های صهیونیستی بر گذرگاه فلسطینی رفح، از بازگشایی مرز‌های خود با غزه خودداری کردند.

یک منبع بلندپایه در مصر تاکید کرد که مصر به میانجیگران مذاکرات، مخالفت قاطعانه خود با تشدید تنش رژیم صهیونیستی در رفح را اعلام کرده است.  این منبع گفت که قاهره، این رژیم را مسئول وخامت اوضاع در غزه و جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به غیرنظامیان می‌داند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار