بحران بدهی یونان؛

حوزه یورو مذاکرات را از سر می گیرد

قرار است وزرای دارایی حوزه یورو مذاکرات طرح اصلاحات یونان را از سر گیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، وزرای دارایی حوزه یورو فرصت کمی دارند تا پیش از نشست سران اتحادیه اروپا در اواخر امروز، به نتایج قابل قبولی در مذاکرات اصلاحات یونان دست یابند. قرار است نتیجه نشست وزرای دارایی حوزه یورو در نشست سران اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گیرد. 

این درحالیست که گفته می شود مذاکرات روز یک شنبه وزرای دارایی حوزه یورو در خصوص طرح اصلاحات یونان بی نتیجه ماند. وزرای دارایی حوزه یورو چندان مطمئن نیستند آتن اقدامات ریاضتی را که خود ارائه کرده است عملی کند. قرار است مذاکرات از 9 صبح امروز به وقت گرینویچ از سر گرفته شود. 

نشست امروز سران اتحادیه اروپا با هدف تصمیم گیری در خصوص ابقا و یا خروج یونان از حوزه یورو برگزار می شود. در صورتی که اواخر امروز توافقی حاصل نشود یونان در خطر حتمی خروج از حوزه یورو قرار خواهد گرفت.  

وزرای دارایی حوزه یورو در حال بررسی طرح اصلاحات نخست وزیر یونان هستند. طرحی که به باور برخی از سران اتحادیه اروپا و حتی هم حزبی های نخست وزیر یونان – الکسیس سیپراس – مشابهه پیشنهادات طلبکاران اروپایی است. در همه پرسی هفته گذشته، پیشنهادات طلبکاران اروپایی با مخالفت 61 درصدی رای دهندگان یونان مواجه شد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار