استقبال طلبکاران اروپایی از طرح پیشنهادی نخست وزیر یونان

در صورت موافقت طلبکاران اروپایی با طرح پیشنهادی نخست وزیر یونان، زمینه برای اعطای کمک مالی به این کشور فراهم می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، طلبکاران اروپایی یونان با مثبت ارزیابی کردن طرح اصلاحات الکسیس سیپراس -- نخست وزیر این کشور -- رضایت ضمنی خود را از اعطای کمک مالی به این کشور اعلام کردند. 

یک منبع آگاه گفت با ارزیابی مثبت اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول از طرح پیشنهادی نخست وزیر یونان، احتمال اعطای کمک مالی به این کشور افزایش یافته است.

کارشناسان کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول روز جمعه را به ارزیابی اصلاحات پیشنهادی الکسیس سیپراس اختصاص دادند. طرح اصلاحات نخست وزیر یونان از شرایط اعطای کمک مالی به این کشور به شمار می رود.

در جلسه وزرای مالی حوزه یورو قرار است ارزیابی طلبکاران اروپایی از طرح نخست وزیر یونان و همچنین اعطای کمک مالی به این کشور مورد بررسی قرار گیرد. 

آلمان طرح پیشنهادی نخست وزیر یونان را مشابهه شرایط طلبکاران اروپایی این کشور ارزیابی کرده است که در همه پرسی هفته گذشته با رای منفی یونانی ها مواجه شد. این درحالیست که فرانسه از طرح پیشنهادی یونان استقبال کرده است.

همزمان با بررسی طرح پیشنهادی یونان در اتحادیه اروپا، پارلمان این کشور نیز طرح اصلاحاتی الکسیس سیپراس را بررسی کرد و در نهایت به آن رای مثبت داد. 

علی رغم رای مثبت پارلمان یونان  به طرح پیشنهادی نخست وزیر این کشور، برخی از نمایندگان هم حزبی الکسیس سیپراس با طرح وی مخالفت کردند. تعدادی از اعضای سرشناس حزب "سیریزا" که از نمایندگان پارلمان یونان هستند درمخالفت با طرح پیشنهادی نخست وزیر یونان اظهار داشتند نمی توانند با افزایش مالیات ها و کاهش هزینه های دولت موافقت کنند. آنها همچون آلمانی ها معتقدند طرح پیشنهادی سیپراس مشابهه پیشنهادات طلبکاران اروپایی یونان است که در همه پرسی هفته گذشته با رای مخالف یونانی ها مواجه شد. 

با وجود برخی مخالفت ها، سیپراس که از حمایت پارلمان یونان برخوردار است اظهار داشت: رای موافق پارلمان به من اختیار تام داده است مذاکرات را پیش برده و در نهایت توافقی حاصل کنم که هم از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به صرفه و عادلانه باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار