وزیر نیروی هوایی آمریکا: روسیه بزرگترین تهدید برای امنیت آمریکا است

وزیر نیروی هوایی آمریکا فدراسیون روسیه را به‌عنوان بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی این کشور خطاب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینترنشنال‌بیزنس‌تایمز، وزیر نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد از نظر او روسیه بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا است.

"دبورا لی جیمز" روز گذشته پس از برگزاری چندین نشست با شرکای اروپایی آمریکا در منطقه از جمله لهستان در مصاحبه با رویترز گفت: "روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است."

ایالات متحده مدتی است که در تلاش برای تحریک متحدان خود در سازمان ناتو علیه روسیه سعی دارد آنها را به اختصاص 2 درصد از سود تولید ناخالص داخلی خود به بخش نظامی ترغیب کند. آمریکا همچنین اخیراً اعزام جنگنده‌های پیشرفته اف-22 نیروی هوایی خود را به کشورهای همسایه روسیه وعده داده است.

با وجود تلاش‌های دولت باراک اوباما، تنها 5 کشور از 28 کشور عضو سازمان نظامی ناتو تاکنون حاضر به تخصیص ردیف بودجه مضاعف در بخش نظامی خود شده‌اند. 

دبورا جیمز در صحبت‌های دیروز خود همچنین از دغدغه‌های خاص آمریکا در شرایط بحرانی اروپا در مواجهه با اوضاع یونان صحبت کرد. جیمز با اشاره به دوران سخت اروپا در شرایط فعلی، از بحران بدهی یونان و خروج احتمالی این کشور از حوزه یورو به عنوان عامل بر هم زنندۀ ثبات و امنیت در این قاره یاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار