آمادگی قریب‌الوقوع 8 کشور برای اعطای پناهندگی به ادوارد اسنودن

پس از فرار اسنودن از آمریکا به هنگ‌کنگ و پناهنده شدن او به روسیه، اکنون کشورهای دیگری نیز برای اعطای پناهندگی سیاسی به او آماده می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بزودی 8 کشور جهان برای اعطای پناهندگی به "ادوارد اسنودن" اعلام آمادگی خواهند کرد.

"دیوید مایکل میراندا،" تحلیل‌گر وبسایت «اینترسپت» و از بانیان کمپین پناهندگی اسنودن در برزیل گفت: "8 کشور اروپایی و آمریکای لاتین، از جمله برزیل، برای اعطای پناهندگی سیاسی به کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی  این کشور آماده می‌شوند."

بنابر اسنادی که روز شنبه در ویکی‌لیکس منتشر شد، آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA) از "دیلما روسف،"رییس‌جمهور برزیل، جاسوسی می‌کرده است.

به گزارش روزنامه «یو.اس.ای تودی»، وزیرخارجه برزیل، رییس ستاد مشترک ارتش و سایر مقامات ارشد دولت از سایر اهداف این آژانس بوده‌اند. 

"جولیان آسانژ،" مؤسس وبسایت ویکی‌لیکس، در بیانیه خود همزمان با انتشار اسناد افشاگر مذکور گفت: "هنوز راه درازی در پیش داریم که باور کنیم ایالات متحده به پهن کردن دام‌های اطلاعاتی و جاسوسی از دولت‌های دوست و هم‌پیمان خود خاتمه خواهد داد."

دو هفته پیش، "کریستین توبیرا،" وزیر دادگستری فرانسه اعلام کرده بود که اگر روزی دولت اولاند به اسنودن و "جولیان آسانژ،" مؤسس وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس، پیشنهاد پناهندگی بدهد تعجب نخواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار