تلاش هکرهای آمریکایی برای سرقت اطلاعات دفاعی آلمان و فرانسه

اطلاعات محرمانه‌ای که در اختیار مطبوعات آلمانی گرفته شده است از تلاش نافرجام هکرهای آمریکایی برای نفوذ به سامانه دفاعی این کشور و فرانسه پرده بر‌می‌دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ روزنامه آلمانی بیلد بخش دیگری از اسناد جاسوسی آمریکا را منتشر کرده است که نشان می‌دهد هکرهای آمریکایی چندین بار تلاش کردند به رایانه‌های شرکت دفاع هوایی و فضایی  (EADS) نفوذ کنند تا بتوانند به اطلاعات قراردادهای تسلیحاتی عربستان، آلمان و فرانسه دسترسی پیدا کنند.

آژانس اطلاعات و امنیت آلمان – BND – از برخی منابع خارجی اخباری مبنی بر تلاش آمریکا برای نفوذ به سامانه دفاعی این کشور بدست آورد و توانست آن را خنثی کند. آمریکا در سال 2005 (1384) از آژانس اطلاعات و امنیت آلمان خواست اطلاعاتی راجع به تجهیزات نظامی برلین و پاریس را در اختیار واشینگتن قرار دهد. زمانیکه آژانس آلمانی با این درخواست مخالفت و دلایل اقتصادی آمریکا را ناکافی توصیف کرد، هکرها تلاش کردند بدون اطلاع مقامات آلمانی از عملکرد دفاعی این کشور مطلع شوند.

پیش از این نیز رسانه‌های آلمانی فاش کردند به موجب اسنادی که ویکی‌لیکس منتشر کرده است، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از سه نفر از صدر اعظم‌های این کشور جاسوسی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار