تشکیل کار گروه ویژه هفته بدون نایلکس در منطقه 9

رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 9 از تشکیل کارگروه ویژه به مناسبت هفته بدون نایلکس در منطقه خبر داد و گفت: در راستای تحقق شعار کمپین "آسمان آبی، زمین پاک" و به منظور هماهنگی هرچه بیشتر در اجرای برنامه‌های هفته بدون نایلکس کار گروه ویژه‌ای تشکیل خواهد شد.

تشکیل کار گروه ویژه هفته بدون نایلکس در منطقه 9محمد باقر سالاریان رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 9در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته بدون نایلکس اظهار کرد: با هدف آگاه سازی شهروندان در رابطه با مخاطرات استفاده از کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و نهادینه سازی الگوهای فرهنگی در زمینه کاهش استفاده از این مواد و ضرورت جایگزینی آنها با کیسه‌ها و ظروف گیاهی و پارچه‌ای و کاغذ با شعار پلاستیک کمتر، زمین پاک‌تر و سلامت بیشتر در هفته بدون نایلکس کار گروه ویژه‌ای در منطقه تشکیل خواهد شد.

سالاریان با اشاره به تاریخ برگزاری هفته بدون نایلکس از 20 لغایت 26 تیر ماه سال جاری ادامه داد: این کارگاهها با همکاری ادارات محیط زیست، آموزش شهروندی، اداره سلامت و بازیافت به دبیر خانگی اداره محیط زیست به منظور هماهنگی هرچه بیشتر این برنامه‌ها تشکیل می‌شود.

وی در خصوص ویژه برنامه‌های هفته بدون نایلکس در منطقه عنوان  کرد: برگزاری کارگاه‌هایی با  محوریت آشنایی با مخاطرات استفاده از کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی در حوزه سلامت و محیط زیست (ویژه بانوان)، برگزاری کارگاه آموزشی تکاملی شناخت از طریق بازی و فعالیت‌ گروهی در زمینه کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی (ویژه کودکان)، برگزاری کارگاه جهت حذف مواد شیمیایی و انتخاب سلامت در خانه (ویژه بانوان خانه‌دار)، اطلاع رسانی در خصوص تاریخ شروع برنامه‌ها و عملکرد این اداره با نصب بنر، توزیع بروشور و ارسال پیامک انجام خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 9 در پایان گفت: با توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در میادین میوه و تره بار و اصناف و برگزاری مسابقه طراحی تولید خلاقانه ساک توسط بانوان خانه‌دار سعی در رسیدن به اهداف محیط زیستی داریم.

گفتنی است؛ همچنین برپایی غرفه‌ای با همین مضمون در بوستان المهدی(عج) از دیگر ویژه برنامه‌هایی است که به همین مناسبت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار