توافق نهایی میان یونان و سران حوزه یورو حاصل شد

نخست وزیر بلژیک از حصول توافق نهایی سران حوزه یورو و یونان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ نخست وزیر بلژیک اعلام کرد توافق میان یونان و سران حوزه یورو در خصوص حل بحران مالی یونان حاصل شد. قرار است سومین بسته کمک مالی به یونان اعطا شود.
دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا نیز در حساب توییتر خود از حصول توافق با یونان خبر داد.

 همچنین یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد سناریوی خروج یونان از حوزه یورو منتفی شد. وی تصریح کرد خروج یونان دیگر در دستور کار نیست و ما از نتیجه بدست آمده راضی هستیم.

شبکه خبری راشا تودی نیز به نقل از فرانسوا  اولاند، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد توافق یونان به این کشور اجازه ماندن در حوزه یورو را می دهد.
اولاند همچنین اعلام کرد توافق یونان، تصمیمی تاریخی و گزینه ای شجاعانه از سوی سیپراس به شمار می رود.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز پس از حصول توافق اعلام کرد یونان باید اعتماد های از دست رفته را دوباره بسازد. وی اعلام کرد حجم برنامه های کمکی به یونان به 86 میلیارد یورو در سه سال می رسد. صدر اعظم آلمان همچنین تصریح کرد پارلمان یونان باید پیش از نشست پارلمان آلمان برای تصویب توافق، با تمامی شروط پیشنهادی موافقت کند. مرکل همچنین هشدار داد مسیر در برابر یونان دشوار و طولانی است.

خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان نیز به نقل از آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور اعلام کرد حوزه یورو تمایل دارد به یونان بسته مالی جدید اعطا کند؛ اما بدون اینکه بخشی از دیون یونان ساقط شود. مرکل همچنین اعلام کرد : به طور خلاصه منافع این مسأله بر مضرات آن برتری دارد. فکر می کنم این مسأله به یونان فرصت بازگشت به سوی رشد و شکوفایی را اعطا کند.

همچنین خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان از توافقی دشوار که شامل ثبات مالی و بهبود اقتصاد می شود خبر داد.

درحال به روز رسانی...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار