اظهارات سران اتحادیه اروپا درخصوص توافق یونان

سران اتحادیه اروپا خشنودی خود را از حصول توافق یونان و ماندگاری این کشور در حوزه یورو اعلام کردند.

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آی‌تی‌وی، سران حوزه یورو با یونان به توافق رسیدند. "ژان کلود یونکر،" رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از دستیابی به این توافق بعد از گفتگوهایی دشوار ابراز خرسندی کرد.  

 "دیوید کامرون،" نخست‌وزیر انگلیس اظهار کرد با آنکه زمان زیادی طول می‌کشد تا همه چیز به تعادل برسد و در جای خود قرار بگیرد، توافق یونان ثبات را برای حوزه یورو به همراه دارد و این توافق به نفع انگلیس است.

"جورج آزبورن،" وزیر خزانه داری انگلیس معتقد است با اینکه توافق یونان اتفاقی خوشایند است باید مطمئن شویم برای کشور انگلیس هم به اندازه بقیه اروپا مفید خواهد بود. وی افزود امیدواریم این توافق یک راه حل اساسی باشد زیرا انگلیس نیز در معرض همین خطر قرار دارد.

"فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه معتقد است  توافق یونان برای اروپا یک برد است. وی گفت خروج یونان از حوزه یورو مانند از دست دادن "قلب تمدنمان" بود. وی همچنین از پارلمان یونان خواست برای پذیرفتن بسته اقدامات ریاضتی آماده شود. 

"آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان اعلام کرد با اینکه در هفته های گذشته اعتماد به یکدیگر را از دست داده بودیم ولی به توافق رسیدیم و از این پس آنچه مهم است اجرای این توافق است. وی گفت مقامات یونان باید مسئولیت تصمیمات سیاسی گرفته شده را بپذیرند و آن را اجرا کنند.

"الکسیس سیپراس،" نخست‌وزیر یونان اعلام کرد کشورش با پذیرش کمک مالی به تلاش برای پیشرفت ادامه می‌دهد. وی افزود این بحران برای یونان یک جنگ با تصمیمات سخت بود؛ اما سیپراس توانست با دفع سقوط سیستم بانکی کشورش در حوزه یورو بماند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار