ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

امیدواریم نتیجه مذاکرات تضمین‌کننده مصالح و منافع ملی باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ما نگاه جزیره‌ای به اقتصاد ملی نداریم و در تعامل سازنده با جامعه جهانی هستیم، ما دنیا را در آمریکا و مزدوران آن خلاصه نمی‌کنیم.

امیدواریم نتیجه مذاکرات تضمین‌کننده مصالح و منافع ملی باشدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 23 تیرماه در نطق پیش از دستور خود گفت: ملت بزرگ ایران، مردم شریف، هوشمند، مبارز و مقاوم دوران سخت دفاع مقدس را به فرصت طلایی برای پرواز به سوی قله‌های اقتدار و تبدیل جمهوری اسلامی ایران به محور امنیت و ثبات منطقه تبدیل کردند.

وی افزود: ملت ایران با گذر همراه با اقتدار و عزت و ثبات قدم از تحلیل‌‌های غیرانسانی و مبتنی بر قدرت نظام سلطه با ثبات قدم و با وحدت ملی و انسجام برآمده از آموزه‌های اسلامی و تحت رهبری داهیانه رهبر معظم عالیقدر انقلاب اسلامی عبور کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت ایران مفتخرند که در سخت‌ترین تحریم سازمان ملل و شورای عالی امنیت، بزرگترین حماسه‌های ملی را خلق کرده‌اند، با حضور در راهپیمایی‌های بزرگ ملی، روزهای مقدس قدس، 22 بهمن برحقوق ملت بزرگ ایران پای فشردند و از حقوق هسته‌ای خود دفاع کردند، بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی اصرار کردند.

وی اضافه کرد: در همین دوران سخت بود که با الهام از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر خلق حماسه سیاسی، حماسه سیاسی بزرگ سال 1392 را با مشارکت حدود 73 درصد از ملت بزرگ ایران را خلق کردند و با مدیریت برآمده از نگاه به اقتصاد مقاومتی راه را برای کاهش تورم و تبدیل رشد منفی اقتصاد به رشد مثبت هموار کردند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: در دوران تحریم شاهد همدلی و هماهنگی دولت و مجلس برای برون رفت از تنگناها و درصدد آرمان‌های انقلاب بوده و هستند، بالاخره در سایه مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری به ویژه سخنان اخیر ایشان در دیدار با مسئولان نظام در ماه مبارک رمضان، تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی با الهام از تعهد و ایمان و شجاعت اقتدار و با تکیه بر اقتدار رهبری نظام و حمایت ملت ایران بر اصول و خطوط تعریف شده نظام پای فشردند و نشان دادند که می‌توان از حقوق ملت در برابر نظام حاکم بر جهان دفاع کرده و راه را برای آزادی ملت‌ها و خلق نظام‌های سیاسی مقتدر و مستقل هموار کرد.

وی افزود‌: ضمن تشکر و تقدیر از زحمات هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت و پیروزی برای ملل مسلمان منطقه و ملت بزرگ ایران امیدواریم که نتیجه مذاکرات تضمین کننده مصالح و منافع ملی باشد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خود و مصوبه مجلس بر مذاکرات نظارت خواهد کرد گفت: مجلس وظیفه قانونی خود را به شایستگی انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: هزینه کردن درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی نه تنها برخلق اقتصاد بزرگ کمک نمی‌کند بلکه کشور را با چالش‌های جدی برای آفریدن اقتصاد مقاومتی روبرو خواهد کرد، البته ما نگاه جزیره‌ای به اقتصاد ملی نداریم و در تعامل سازنده با جامعه جهانی هستیم، ما دنیا را در آمریکا و مزدوران آن خلاصه نمی‌کنیم.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: اعتقاد راسخ داریم که ملت بزرگ ایران می‌تواند با استفاده بایسته از ظرفیت‌های ملی خود و استعدادهای انباشته و متراکمی که در اختیار دارد با استفاده از نیروهای انسانی عالم، توانمند، فرهیخته، متعهد و پایمرد  به حفظ و تعالی و آبرو و عزت ملی، راه را برای رسیدن به اقتصاد بزرگ و رفاه ملت ایران هموار کند.

وی افزود: همان مردانی که دفاع مقدس را خلق کردند، و همان رزمندگان سلحشوری که ما را در برابر تهاجم همه دنیا به پیروزی رساندند همانان امروز می‌توانند راه را برای عزت و اقتدار ملی هموار کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: راه عزت ما در وحدت، همدلی و انسجام در سایه اسلام و رهبری هوشمندانه رهبری معظم انقلاب اسلامی و همچنین خلق اقتصاد مقاومتی است، امیدوارم که با استفاده بایسته از ظرفیت‌هایی که در فراروی ملت بزرگ قرار خواهد گرفت و انشاءالله صفحه جدیدی که فرا روی ملت عزیز گشوده خواهد شد گام‌های بلند، استوار و مبتنی بر دانش، علم، تولید و مصرف مدیریت شده را برداریم و ایران را در جایگاه بایسته خویش قرار دهیم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: انقلاب ، ایران ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار