قالیباف مطرح کرد؛

احیای خانه‌به‌خانه بافت‌های فرسوده با بسترهای مناسب اقتصادی

قالیباف اظهار داشت: احیای بافت فرسوده خانه به خانه و پلاک به پلاک است و باید در مقیاس یک یکم و به معنای خانه به خانه پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قالیباف شهردار تهران در نخستین ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیای بهسازی و نوسازی شهری با اشاره به اینکه موضوع احیای بافت‌های فرسوده کاملا اجتماعی است گفت: با این رویکرد وارد محیط‌های آسیب‌پذیر در جامعه می‌شویم و ما حتما با بستر اقتصادی می‌توانیم این پدیده را حاکم کنیم.
 
وی در ادامه افزود: بحث مهاجرت و تقسیمات کشوری از تاثیرگذارترین موضوعاتی است که این پدیده اجتماعی را تقویت می‌کند و باید به این موضوع تأکید جدی شود.

قالیباف اظهار داشت: در صورتی که رویکرد انضباط اجتماعی را اساس کار قرار دهیم به طور 100 درصد نتیجه آن امنیت اجتماعی می شود و در حال حاضر ورود امنیت اجتماعی به بافت‌های فرسوده باعث عقب‌نشینی این بافت‌ها می‌شود.

شهردار تهران تصریح کرد: انضباط اجتماعی ثمره امنیت اجتماعی است و بسیار قابل پذیرتر درحوزه بافت‌های فرسوده است و در این پدیده اجتماعی هر چقدر تلاش کنیم قدرت تصمیم‌گیری و اجرایی ما از بین می‌رود.

قالیباف یادآور شد: این یک موضوع خانه به خانه و پلاک به پلاک است و باید در مقیاس یک یکم و به معنای خانه به خانه پیگیری شود 

قالیباف با اشاره به اینکه محله‌محوری اساس کار است گفت: بنابرانی باید تمامی دستگاه‌های اجرایی در خدمت محله‌ها قرار گیرد و در حال حاضر 375 محله در تهران وجود دارد که هیچیک از آنها شبیه دیگری نیست بنابراین ما نمی‌توانیم آیین‌نامه‌ای را تصویب نماییم که تمامی این محلات در آن گنجانده شده باشد.

شهردار تهران تصریح کرد: در این سلسله مراتب از پایین به بالا نگاه کنیم و بر اساس باید تدوین و برنامه‌ریزی شود و در این جلسه باید تصویرگری در بخش‌های حقوقی، فنی و اقتصادی و همچنین دفاتر بهینه‌سازی راه‌اندازی شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه این یک اقدام معنی‌دار در بخش خصوصی به شمار می‌رود و هر کجا اسمی از دولت و نهادهای دولتی عمومی نام برده می‌شود شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی شکست می‌خورند.

وی گفت: موفق‌ترین اقدامی که در کشور صورت گرفته احیای بافت‌های فرسوده با شتاب فراوان توسط شهرداری تهران بوده است.

قالیباف اظهار داشت: در حوزه فعالیت خود تا به امروز در یک مقطع که و در دهه 60 بوده که برخی توسعه‌های بی‌رویه شهرها باعث ایجاد مشکلات فراوان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار