پیام تبریک رئیس جمهور عراق به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران

فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق در پیامهای جداگانه ای به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران حصول توافق هسته ای را تبریک گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سومریه نیوز، فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق روز گذشته در پیامهای جداگانه ای به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور ایران و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا حصول توافق نهایی درباره پرونده هسته ای ایران را تبریک گفت و آن را دستاوردی بزرگ توصیف کرد.

رئیس جمهور عراق در این پیامها تصریح کرد: این دستاورد راهبردی، پیروزی دیپلماتیک بزرگی به شمار می رود که سبب به ثمر نشستن تلاش های انجام شده در سال های گذشته  شد. وی در ادامه افزود: این توافق مهم که برای ملت دوست و همسایه ما ایران به دست آمد باعث سرافرازی ماست و دستاوردی برای ما، کشورهای منطقه و جامعه جهانی به شمار می رود. این توافق سبب خواهد شد فرصت های امید وخوشبینی تقویت شوند و امکان تحکیم امنیت و ثبات در منطقه فراهم شود. این توافق کمک خواهد کرد تنش ها بر اساس گفتگو ،تفاهمات سازنده، حفظ حریم خصوصی و دخالت نکردن در امور داخلی یکدیگر به پایان برسد.

رئیس جمهور عراق در پیام خود به روحانی تصریح کرد: این دستاورد بزرگ  که با حکمت و دیپلماسی مبتنی بر اصول مذاکرات بشری به دست آمد،  سبب تقویت فرصت های صلح و پیشرفت نه تنها برای جمهوری اسلامی، بلکه برای تمامی کشورهای منطقه خواهد شد.
در پیام معصوم به اوباما نیز آمده است: حصول توافق سبب تقویت اصول مذاکره میان گروه های مختلف جامعه جهانی خواهد شد و امید و خوشبینی را برای تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه اعطا می کند.

همچنین وزیر حمل و نقل عراق روز گذشته در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: توافق هسته ای ایران و قدرتهای جهانی مقدمه ای برای حل مشکلات منطقه است.

وی در ادامه اعلام کرد این توافق سایه مثبت خود را بر عراق در مبارزه و نابودی داعش خواهد انداخت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار