درخواست اوباما از جمهوری‌خواهان: از توافق هسته‌ای حمایت کنید

رئیس جمهور آمریکا از نمایندگان جمهوری‌خواه خواست توافق هسته‌ای ایران را مورد حمایت قرار دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل؛ "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، به نمایندگان جمهوری‌خواه این کشور اطمینان داد توافق هسته‌ای با ایران به تقویت امنیت آمریکا نیز کمک می‌کند و فرصتی استثنایی برای نظارت هر‌چه بیشتر بر فعالیت‌های هسته‌ای تهران فراهم خواهد کرد.

"اوباما" در ادامه با خطاب قرار دادن "رند پال،" از وی خواست با توافق هسته‌ای ایران مخالفت نکرده و انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را تحت تاثیر این موضوع قرار ندهد. "اوباما" در این باره گفت: خوشحال خواهم شد "رند پال" دیدگاه خود را تغییر دهد و به جمع حامیان توافق هسته‌ای بپیوندد. فکر می‌کنم فردی که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برنده مبارزات انتخاباتی ‌شود، حتی اگر جمهوری‌خواه هم باشد – البته تا جاییکه در توان داشته باشم از انتخاب یک جمهوری‌خواه جلوگیری می‌کنم! – اوضاعی به مراتب بهتر و با‌ثبات‌تر نسبت به زمانیکه من وارد کاخ سفید شدم، خواهد داشت. با کسب موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، دیگر ایران یک تهدید اتمی به حساب نمی‌آید.

"اوباما" در ادامه به مذاکرات "ریچارد نیکسون" با چین و "رونالد ریگان" با شوروی سابق اشاره کرد. هر دو رئیس جمهور نام برده جمهوری‌خواه بودند و درباره تسلیحات هسته‌ای و محدودسازی این تسلیحات با چین و روسیه مذاکره می‌کردند. "اوباما" در همین باره گفت: می‌دانید... من تفاوت‌های زیادی با "ریگان" دارم. البته تلاش‌های او را در مواجه با شوروی سابق ستایش می‌کنم. تهدیدی که از جانب شوروی متوجه آمریکا بود را هرگز از جانب ایران دریافت نکردیم. "نیکسون" هم در مذاکره با مقامات چین موفق عمل کرد. در ظاهر مذاکره با چین و روسیه دارای شباهت‌های زیادی با مذاکرات هسته‌ای ایران است؛ اما نکته مهم اینجاست که بتوان عمیق‌ترین بحران‌ها را هم بدون توسل به زود حل کرد. این شیوه به مراتب برای ما و حتی مردم آن منطقه نیز بهتر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار