قابل توجه خانم‌ها؛

خطرناک‌ترین مدها که جانتان را می‌گیرند

از کیف و کفش تا شلوار، همه این وسایل می‌توانند به دلیل عدم رعایت استانداردهای خاص به عواملی مرگبار جهت سلامت شما تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان هشدار می‌دهند پیروی از برخی مدها می‌تواند سبب آسیب به بدن شود. 

گفتنی است بر اساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه ناتینگهام ترنت پیروی از 5 نوع مد می‌تواند برای سلامتی افراد مضر باشد. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، چندی قبل جنجال رسانه‌ای در دنیا به وجود آمد حاکی از بستری شدن یک زن در بیمارستان به خاطر پوشیدن شلوار جین تنگ جهت لاغری که به گفته پزشکان یکی از عوامل بروز مشکلات سلامتی است. 

کارشناسان هشدار می‌دهند پوشیدن شلوارهای جین تنگ می‌تواند سبب ایجاد سندرم کمپارتمان شود و با افزایش ناگهانی درجه حرارت بدن سبب گرما زدگی و ایست قلبی در افراد شود. 

کارشناسان اعتقاد دارند پوشیدن این شلوارها مانع از گردش هوا در بدن و مبادله دما بین بدن و لباس شده حتی می‌تواند منجر به بروز عفونت‌های قارچی در بدن شود. 

پوشیدن گن‌های لاغری یا همان شکم بند زنانه نیز یکی دیگر از مدهای غلط و بسیار مضر جهت سلامت بدن است. 

این نوع البسه از دوران رنسانس میان زنان اروپایی رایج شده و بتدریج طی قرن‌ها در سایر کشورها نیز رواج پیداکرده است. 

کارشناسان اعتقاد دارند پوشیدن این البسه سبب تنگی تنفس به خاطر کاهش ظرفیت ریه، بروز صدمه به اندام‌های داخلی و حتی تغییر شکل در اسکلت بدن می‌شود.

حمل کیف دستی‌های بزرگ نیز که از سال 2012 در دنیا متداول شده می‌تواند سبب درد کمر، تغییر شکل استخوان‌های ستون فقرات و کتف و همینطور بروز سردرد شود. 

براساس تحقیقات چنانچه وزن متوسط کیف‌ها از 6 و 2 دهم کیلو گرم بیشتر شود امکان دارد اثرات ماندگار مانند ورم مفاصل و ایجاد دیسک کمر رخ دهد. 

کارشناسان توصیه می‌کنندافراد برای کم کردن عوارض حمل کیف دستی بزرگ آن را بر روی دستی که آرنج آن را خم کرده‌اند حمل کنند. 

کفش‌های پاشنه بلند با پاشنه بلندتر از 3 سانت با طراحی پاشنه نازک فلزی یکی دیگر از مدهای بسیار خطرناک است که عوارض جبران ناپذیری چون تغییر ساخت در عضلات و تاندون ها را به وجود می‌آورد و همینطور می‌تواند سبب از دست دادن تعادل و بروز شکستگی استخوان مچ پا و حتی سایر استخوان های بدن شود. 

و در نهایت انجام انواع جراحی‌های زیبایی شامل انواع پروتزها، تزریق بوتاکس، جراحی بینی، تغییر شکل ابروها، بلند کردن قد‌،‌ کاشت نگین و مهره‌ در بینی،‌گوش و سایر اعضای بدن، تغییر شکل پلک و خط چشم‌ها از جمله جراحی‌های پر عوارض هستند که در سالهای اخیر سبب هجوم بی‌سابقه زنان به کلینیک‌های زیبایی برای تغییر چهره خود شده است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار