مقام سعودی در واکنش به توافق ایران مدعی شد:

عربستان به همکاری با قدرتهای جهانی برای تداوم تحریم های ایران ادامه می دهد

مقام سعودی مدعی شد عربستان به همکاری با جامعه جهانی برای تداوم تحريمهای ايران به سبب حمايت این کشور از تروریسم ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العربیه، یک مقام سعودی در واکنش به توافق ایران و 1+5 اعلام کرد عربستان پیوسته بر اهمیت توافقی که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود تأکید داشته است. 

وی تصریح کرد عربستان پیوسته بر لزوم بازرسی های مشخص و دائم از تمامی پایگاه های ایران از جمله پایگاه های هسته ای و وجود مکانیسمی برای بازگشت فوری تحریم ها در صورت نقض توافق از سوی ایران تأکید داشته است. این مقام سعودی همچنین مدعی شد عربستان به همکاری های خود با قدرتهای جهانی و جامعه بین الملل برای تداوم تحریم ها علیه ایران به سبب حمایت این کشور از تروریسم و نقض توافقات و معاهدات بین المللی مرتبط با تحریم های تسلیحاتی ادامه می دهد.

این مقام سعودی در ادامه ادعاهای خود گفت:  در سایه توافق هسته ای، ایران باید درآمدهای خود را بجای ایجاد تنش و آشوب در منطقه، در مسیر رشد داخلی و بهبود اوضاع ملت ایران صرف کند. این منبع در پایان اعلام کرد ایران به دلیل آنکه کشوری همسایه به شمار می رود، عربستان به دنبال ساخت رابطه ای بهتر با این کشور در تمامی زمینه ها طبق اصل حسن همجواری  و دخالت نکردن در امور یکدیگر است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۱۲:۳۰ ۲۴ تير ۱۳۹۴
بنازم قدرت ایران را که از هم اکنون ترس را بر حاکمان ظالم مستولی کرده. تا حالا اربده کشی می کردن و از هر اقدامی برای ضربه به ایران استفاده می کردند و راه به جایی نبردند و حتی برای اثبات نوکری خود به صهیونیست دست به کشتار مسلمانان کشور خود و کشورهای همسایه می زدنند ولی حالا از حسن همجواری صحبت می کنندً؟ واقعاً خنده دار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۴ تير ۱۳۹۴
عربستان عددی محسوب نمیشود که بخواهد درباره ایران نظر بدهد.
آخرین اخبار