دیپلمات آمریکایی:

توافق هسته‌ای ایران موجب بهبود روابط روسیه و آمریکا می‌شود

مشاور سه رئیس جمهور مختلف آمریکا معتقد است رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران تاثیر مثبتی بر روابط واشینگتن و مسکو خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ "گری سیک،" دیپلمات باسابقه آمریکایی و مشاور 3 رئیس جمهور مختلف این کشور، اعلام کرد: رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند به بهبود روابط آمریکا و روسیه کمک کند و همکاری‌های دو کشور را در مسیری سازنده پیش ببرد.

"گری سیک" درسه دوره مختلف مشاور ارشد "جرالد فورد" ، "جیمی کارتر " و "رونالد ریگان" در امور ایران بود. وی نسبت به توافق هسته‌ای حاصل شده با ایران دیدگاهی مثبت دارد و در این باره گفت: اختلاف نظرات آمریکا و روسیه در ظاهر بسیار زیاد است و منافع آنها نسبت به یکدیگر متفاوت است؛ اما در مسئله مهمی مانند پرونده هسته‌ای ایران نشان دادند می‌توانند با یکدیگر همکاری خوب و نزدیکی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: هر دو کشور نقش بسیار مهمی در به نتیجه رساندن توافق هسته‌ای ایران ایفا کردند. فکر می‌کنم بیشتر این موفقیت را مدیون روسیه هستیم زیرا اگر آنها اراده می‌کردند، می‌توانستند جلوی امضای توافقنامه را بگیرند؛ اما این کار را نکردند و نهایت همکاری را با آمریکا و دیگر کشورهای حاضر در مذاکرات داشتند.

روابط روسیه و آمریکا از سال 2014 (93) و همزمان با تشدید بحران داخلی اوکران به سردی کشیده شده بود. آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه دخالت مسکو در امور داخلی اوکراین، روسیه را مورد تحریم اقتصادی قرار داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۲:۴۲ ۲۴ تير ۱۳۹۴
چه خوبه مملکت ما با همه ی دنیا رابطه داشته باشه
آخرین اخبار