نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

نگرانی کشورهای ذی نفع از خصومت ایران با غرب بعد از جمع بندی هسته‌ای/ تاثیر مثبت برجام بر روابط ایران در عرصه سیاست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشورهایی در سایه خصومت غربی‌ها با ایران سود اقتصادی، نظامی و سیاسی برده‌اند، گفت: اکنون با نگرانی تمام تلاش خود را خواهند کرد تا این روابط خصومت‌آمیز تبدیل به روابط مسالمت‌آمیز نشود.

سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه کشورهای غربی‌، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای منطقه‌ای وابسته طی سال‌ها از خصومت میان ایران و غرب بهره‌برداری کرده‌اند، گفت: آن‌ها در سایه این خصومت فربه شده و اکنون با مشاهده کم‌رنگ شدن این خصومت، نگران هستند. 

وی افزود: مسائل هسته‌ای به نوعی یکی از عوامل مهم این خصومت بود که اکنون با خارج شدن آن از عرصه سیاسی بر ایجاد روابط مسالمت‌آمیز اثر خواهد گذاشت.

نماینده ورامین تصریح کرد: کشورهایی که در سایه خصومت غربی‌ها با جمهوری اسلامی ایران سود اقتصادی، نظامی و سیاسی برده‌اند، اکنون با نگرانی تمام تلاش خود را خواهند کرد تا این روابط خصومت‌آمیز تبدیل به روابط مسالمت‌آمیز نشود.

نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه ایران میدان را از این کشورها می‌گیرد، گفت: ما دیگر اجازه میدان‌داری در سایه این خصومت را به این کشورها در منطقه نخواهیم داد و کشورمان می‌تواند، نقش خود را در منطقه به نحو احسن ایفا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: برای همکاری با آمریکا و کشورهای خواهان مبارزه با تروریسم ما هیچ مشکل و منعی نداریم اما آمریکایی‌ها در امر مبارزه با تروریسم روراست و جدی نیستند، همان طور که با حقوق بشر و حقوق شهروندی صادقانه برخورد نمی‌کنند.

وی ادامه داد: زمانی که عربستان به عنوان یک کشور متخاصم به یک کشور مستقل به نام یمن تجاوز کرد و بسیاری از مردم را به کشتن داد، آمریکایی‌ها هیچ عکس‌العملی نشان ندادند حتی در یک بیانیه ننگین از این تجاوز حمایت کردند.

نماینده ورامین در مجلس با تاکید براینکه آمریکایی‌ها براساس منافعشان تروریسم را به خوب و بد تقسیم کرده‌اند، گفت: این نگاه آمریکایی‌ها مانع همکاری ما با آن‌هاست، لذا ما با کشورهای دوست و همسایه خود علیه داعش و تروریسم به مبارزه با آن‌ها ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار