باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

قلدربازی سیاسی پنتاگون بعداز توافق/حمله نظامی به ایران؛ تهدید یا توهم؟

در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای به نتایج اولیه خود دست پیدا کرد و مقامات غربی هم از این توافق اعلام رضایت کردند، ادعای "شتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا در ادعایی تکراری دوباره صحبت از گزینه‌های روی میز علیه ایران کرد که این نکته قابل بررسی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیروز یکبار دیگر برگ زرینی از حماسه سیاسی توسط فرزندان غیورملت ایران در تیم مذاکره کننده هسته‌ای در تاریخ کشورمان رقم خورد

این امر نشان داد که قدرت منطق و ایستادگی ملی این توانایی را دارد که در برابر هرگونه زیاده‌خواهی بایستد و ثابت کند که تنها گزینه موثر در برابر ملت ایران قدرت منطق است. 

پوراعظم* لات‌بازی سیاسی پنتاگون/ تهدید نظامی ایران پس از توافق توهم یا واقعیت؟

حال در شرایطی که هم ایران و هم اعضای گروه 1+5 به همراه بسیاری از کشورهای دیگر دنیا از توافق اولیه ایران با 6 کشور ابراز خرسندی کردند، "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا در ادعایی عجیب و البته تکراری صحبت از گزینه‌ نظامی علیه کشورمان کرد. این اظهارات در زمانی مطرح شد که تنها ساعاتی قبل ازآن اوباما در نطقی تلویزیونی پس از اعلام توافق اولیه اعلام کرد که ما راه حل دیگری جز توافق و مذاکره با ایران نداشتیم..

اکنون این سوال مطرح می‌شود که چرا وزیر دفاع آمریکا چنین اظهارنظر عجولانه‌ای کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که می‌توان میان صحبت‌های اشتون کارتر و اظهارات خشم‌آلود مقامات رژیم صهیونیستی در اعلام نارضایتی ازتوافق هسته‌ای رابطه‌ای معنی دار مشاهده کرد، ارتباطی که باید آن راادعاهایی صرفا به منظورخاموش کردن آتش بغض مقامات رژیم صهیونیستی دانست

در همین رابطه پاسخ چند مقام مسئول در نیروهای مسلح به خوبی پوچ بودن ادهای مقامات پنتاگون را آشکار می‌سازد.

***قدرت ممتاز نظامی ایران پاسخ کوبنده به هر تهدیدی است

پوراعظم* لات‌بازی سیاسی پنتاگون/ تهدید نظامی ایران پس از توافق توهم یا واقعیت؟

سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا در این باره به خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دلیل آنکه آمریکایی‌ها حاضر شدند با ما مذاکره کنند، این بود که دیدند ایران ملتی مستحکم و رهبری بصیر دارد و نیز از یک قدرت ممتاز نظامی بهره‌ می‌برد.

وی افزود: توانایی نظامی جمهوری اسلامی ایران قادر است تا به هر متجاوزی پاسخی کوبنده بدهد.

***گزینه‌های آمریکا ببر کاغذی هستند

پوراعظم* لات‌بازی سیاسی پنتاگون/ تهدید نظامی ایران پس از توافق توهم یا واقعیت؟

سردار سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم در این باره عنوان داشت: "بوش" که شخصی وحشی و بی عقل بود تمام نیروهای خود را بسیج کرد و به عراق آورد و آماده حمله به ایران شد، اما با این حال فرماندهانش او را از این کار منصرف کردند، گزینه‌های نظامی آمریکا صرفا توپ توخالی و ببر کاغذی به حساب می‌آید.

پوراعظم* لات‌بازی سیاسی پنتاگون/ تهدید نظامی ایران پس از توافق توهم یا واقعیت؟

با توجه به نکاتی که مسئولین عالی‌رتبه نظامی کشورمان بر آن تاکید کردند و با بررسی اظهارات مقامات آمریکایی و مقایسه آن با عملکرد آنان می‌توان نتیجه گرفت که اینگونه اظهارنظرهای مقامات آمریکایی صرفا ادعاهایی برای خالی نبودن عریضه است و آنها می‌خواهند با این دست گفته‌ها صرفا ژست یک شخص قدرتمند را بگیرند والا خود می‌دانند که گزینه نظامی در مقابل ایران سالهاست که از روی میز برداشته شده و به سطل زباله سیاست انداخته شده است.

.

گزارش از میثم پوراعظم


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار