رئیس انسیتو تغذیه و صنایع غذایی:

عمل لیپوساکشن در برخی موارد ممکن است منجر به مرگ شود

رئیس انسیتو تغذیه و صنایع غذایی گفت:انجام این عمل خطرات و عوارض زیادی را در پی دارد و حتی در برخی موارد ممکن است به مرگ افراد منجر شود.

مجید حاجی‌فرجی رئیس انسیتو تغذیه و صنایع غذایی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حداکثر مقدار چربی که از طریق لیپو‌ساکشن می‌توان از بدن خارج کرد تنها حدود 5 کیلوگرم است.

وی افزود: انجام این عمل خطرات و عوارض زیادی را در پی دارد و حتی در برخی موارد ممکن است به مرگ افراد منجر شود. با ایجاد یک اختلال که پیامد این عمل است فرد مستعد بیماری آمبولی خواهد‌ شد.

مجید حاجی‌فرجی عنوان کرد: افراد منطقی به آسانی خود را در معرض این خطرات جدی قرار نمی‌دهند.

وی ضمن تهاجمی خواندن این نوع درمان‌ها اضافه کرد: مشکل درمان‌های تهاجمی این است که تاثیر بسیار کمی در درمان و کنترل چاقی دارند، همچنین این روش‌ها باعث می‌شوند تا افراد همواره به دنبال معجزه باشند و در پی راه‌های اصولی برای کاهش وزن نروند.

رئیس انسیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی عنوان کرد: اگر نتوان الگوی غذایی افراد را عوض کرد، خیلی راحت در معرض بیماری‌ها و برگشت وزن قرار خواهند گرفت.

وی ضمن اشاره به برگشت افرادی که دنبال عمل‌های جراحی برای کاهش وزن می‌روند، اظهار کرد: حدود 99 درصد از افرادی که به دنبال روش‌های میان‌بر برای کم کردن وزن هستند، از این مسیرها بازمی‌گردند. پس از بازگشت و پشیمانی از لحاظ روح و روان دچار مشکل می‌شوند و آسیب بیشتری را متحمل خواهند شد.

وی افزود: طول درمان این افراد چند برابر می‌شود و نمی‌توانند از درمان‌های مختلف استفاده کنند. اغلب این افراد تنها با توصیه افراد ناآگاه و بدون مشورت با پزشک متخصص دست به این اقدامات می‌زنند.

مجید حاجی‌فرجی در مورد جلوگیری از بروز چاقی بیان کرد: خود کنترلی افراد بسیار می‌تواند به عدم بروز چاقی کمک کند، علاوه بر این سیاستگذاران باید برنامه‌های استراتژیک پیشگیرانه را در اقدامات خود قرار دهند، که البته این کار سال‌ها پیش انجام شده اما موفق نبوده است.

وی در مورد موثر واقع نشدن سیاست‌های اعمال شده در جلوگیری از چاقی افزود: چون توازن بین قدرت اضافه‌شدن رشد چاقی و کنترل آن وجود نداشته برنامه‌های پیشگیرانه نتوانسته‌اند کارساز باشند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: لیپوساکشن ، مرگ ، آمبولی ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار