رئيس اتاق بازرگانی انگليس و ايران:

فرصت‌های تجاری در ايران فراتر از نفت و گاز است

رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران تاکید کرد فرصتهای تجاری در ایران فقط به نفت و گاز محدود نمی‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  "نورمن لامونت،" رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره توافقنامه هسته‌ای ایران گفت: به نظر من این توافقنامه دورنمای ژئوپلیتیک منطقه را تغییر می دهد. اشتباه است اگر فکر کنیم ایران فورا متحد آمریکا خواهد شد؛ اما من باور دارم در دراز مدت ایران به غرب نزدیکتر خواهد شد. البته باید به ایران فرصت داد تا خود را تطبیق دهد.

وی افزود: به نظر من تعامل ایران با اقتصاد جهانی، سرمایه گذاری در این کشور، سفر خارجیها به ایران و عقد قراردادها، اوضاع را تغییر خواهد داد. این اتفاقات جامعه ایران را تغییر خواهد داد.

وی اضافه کرد: در هر حال ما باید بدانیم ایران کشوری با هفتاد و هفت میلیون نفر جمعیت است. ایران دومین ذخیره نفتی جهان را دارد. شما نمی‌توانید ایران را داخل قفس ببندید و با آن طوری رفتار کنید که انگار نباید با آن صحبت کرد. این کار بی معناست. 

مجری پرسید با توجه به اینکه بهای نفت به شدت سقوط کرده و تقاضا برای آن کاهش داشته است، به نظر نمی رسد افزایش تولید نفت ایران در نتیجه برداشته شدن تحریم‌ها درآمد ایران را چندان تغییر دهد؟

 لامونت در پاسخ گفت:" این حرف درست است؛ اما مسئله این است که ما نمی دانیم آینده بازار نفت و قیمت آن چه خواهد شد. البته اشتباه است اگر اقتصاد ایران را اقتصادی صرفا مبتنی بر نفت و گاز دانست. ایران از نظر منابع معدنی بسیار غنی است. ایران بزرگترین منابع معدنی را در خاورمیانه دارد و سومین مقام را از این نظر در آسیا دارد."

وی افزود: باید توجه داشت اقتصاد ایران همچنین اقتصادی صنعتی است و این کشور بخش فناوری هم دارد. شکی نیست اگر بهای نفت بالاتر بود ایران بیشتر سود می کرد؛ اما باز شدن زمینه های تجارت بیشتر با ایران، تاثیرات چند جانبه ای خواهد داشت. البته مردم  ایران بیش از همه نیاز دارند از این بابت سود ببرند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غامض
۲۲:۳۹ ۲۵ تير ۱۳۹۴
معامله با انگلیس معامله با شیطان و حرام است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۶ تير ۱۳۹۴
مگه تو مجتهدی بی دین
آخرین اخبار