رئیس اسبق شورای امنیت ملی عربستان مدعی شد:

توافق با ایران ما را به پذیرفتن توافقی بدتر با کره شمالی سوق می‌دهد

بندر بن سلطان مدعی شد توافق هسته‌ای ایران به امضای توافقی بدتر با کره شمالی منجر خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی هاآرتص؛ شاهزاده "بندر بن سلطان بن عبد العزيز آل سعود،" رئیس اسبق شورای امنیت ملی عربستان، در واکنش به جمع‌بندی توافق هسته‌ای با ایران مدعی شد: واضح است این توافق به ایران اجازه دستیابی به بمب اتم را می‌دهد. ایران خود یکی از عاملان اصلی نا‌امنی و بی‌ثباتی در منطقه است و توافق جدید به ویرانی کامل خاورمیانه منتهی خواهد شد.

" بندر بن سلطان" که حدود یک سال پیش به دلیل حمایت از مخالفان سوری و تجهیز تسلیحاتی آنها از پست ریاست شورای امنیت ملی عربستان کنار گذاشته شده بود در سخنانی مدعی شد: مردم در منطقه خاورمیانه ترجیح می‌دهند به قدرت خداوند متعال متوسل شوند. آنها از کارشناسی و تحلیل هرکس در اطراف خود بهره می‌برند به غیر از قدیمی‌ترین و قدرتمندترین متحدان منطقه‌ای. دوستان ما در آمریکا و دیگر متحدان این کشور اطمینان دارند امضای چنین توافق هسته‌ای با ایران، راه را برای ادامه فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی هموار می‌کند بطوریکه هیچ بعید نیست در آینده توافقی به مراتب بدتر از آنچه با ایران امضا شد، با پیونگ‌یانگ منعقد شود.

بندربن سلطان افزود: کره شمالی بمب اتم در اختیار دارد و اگر خواستار آغاز مذاکره‌ای هسته‌ای با 1+5 شود، معلوم نیست چه بر سر امنیت جهان خواهد آمد. نباید این توافق هسته‌ای با ایران امضا می‌شد، این موضوع به ویرانی خاورمیانه منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۵ تير ۱۳۹۴
به کوری چشم تو و اسراییل انجام شد برو بمیر وهابی از خدا بی خبر در ماه رمضان طفلان فلسطینی را با موشک هایتان می کشید ای قاتل
آخرین اخبار