رییس انستیتو تغذیه و صنایع‌ غذایی:

افزایش مبتلایان به سرطان با شیوع چاقی/ 65 درصد از افراد جامعه چاق هستند

رئیس انستیتو تغذیه و صنایع‌ غذایی گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به چاقی سرطان نیز افزایش می‌یابد. چاقی در جامعه‌ی ما گریبان 65 درصد از افراد جامعه را گرفته است.

مجید حاجی‌فرجی رئیس انسیتو تحقیقات تغذیه و صنایع‌غذایی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر جلوی شیوع چاقی گرفته نشود به مرور سرطان نیز افزایش می‌یابد و باعث می‌شود افراد بیشتر در معرض خطر قرار بگیرند.

وی بر اساس آمار‌ها اعلام کرد: بدون اغراق 60 تا 65 درصد از افراد جامعه مبتلا به چاقی‌اند که بسیاری از آنها چاقی را بیماری نمی‌دانند. این آمار توسط دانشگاه‌ها، انستیتو تغذیه، پژوهشگده‌ها و... اعلام شده است.

حاجی‌فرجی افزود: اضافه وزن از چاقی پرخطر‌تر است زیرا این افراد خودشان نمی‌دانند یا توجه نمی‌کنند که مشکل‌شان برطرف شود همچنین این اضافه وزن به مرور بیشتر می‌شود.

وی در مورد مهمترین عوامل چاقی اظهار کرد: مهمترین عوامل چاقی دریافت نا‌مناسب غذایی و فعالیت‌های کم فیزیکی است. به‌دلیل صنعتی‌شدن و مشغله‌ی زیاد در زندگی، افراد زمان کمتری برای تهیه غذا صرف می‌کنند و به اجبار از غذاهای آماده و نیمه‌آماده استفاده می‌کنند.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع‌غذایی در مورد غذاهای آماده و نیمه‌آماده عنوان کرد: این نوع غذاها می‌تواند صنعتی هم باشد. غذاهای آماده و نیمه‌آماده به غذاهایی گفته می‌شود که در فر آماده می‌شوند، سرخ می‌شوند و یا نیاز به گرم کردن دارند. استفاده از این غذاها به دلیل آسانی آماده‌شدن آنها افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: غذاهای آماده و نیمه‌آماده معمولا حاوی عناصری مثل نمک زیاد، چربی زیاد، اسید چرب نا‌مناسب و مواد افزودنی هستند و باعث می‌شوند افراد ناخود‌آگاه مواد‌غذایی نامناسب دریافت کنند.

حاجی‌فرجی ضمن اشاره به کاهش فعالیت‌های فیزیکی افراد خاطرنشان کرد: با سبک زندگی امروزه، فعالیت‌های معمول فیزیکی روزانه هم تقریبا به صفر رسیده است زیرا برای کمترین کار هم، تکنولوژی به کمک‌مان می‌آید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار