نویسنده «آن بیست و سه نفر»:

یکی از آرزوهایم نوشتن در اردوگاههای عراق است

زندگی 5 الی 6 روزه در اردوگاههای عراق و نوشتن در این اماکن یکی از آرزوهای احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» به حساب می‌آید.

احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» در خصوص آرزوهایی که هم‌اکنون در سر می‌پروراند در گفتگو با حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از آرزوهایم زندگی 5 الی 6 روزه در اردوگاههای عراق و نوشتن در آنجا است.

وی افزود: امیدوارم که روزی همه‌ی اسرای اردوگاهی که من در آنجا اسیر بودم برای یک هفته در اردوگاه جمع بشوند و با هم زندگی کنند.  زیرا این امر کمک شایانی در به یاد آوردن و نگارش خاطرات گذشته به من می‌کند. البته در حال حاضر شهرهای الانبار و موصل در دست داعش است و من امیدوارم که این گروه تکفیری از بین برود تا من بتوانم به این آرزوهایم برسم.

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» با بیان این امر که هم‌اکنون تعدادی از دوستان اردوگاهی خود را به دلایل مختلف از دست داده و این افراد از بین ما رفته‌ند، اظهار داشت: هم‌اکنون درحال انجام تحقیقات مرتبط با نگارش کتابی با عنوان احتمالی «اردوگاه اطفال» هستم.

یوسف‌زاده ادامه داد: در همین راستا باید جلساتی با بچه‌های اردوگاه رمادی 2 داشته باشم البته با پیامک و تلفن با آنها در ارتباط هستم اما لازم است که به‌صورت حضوری با این افراد دیدار کنم تا بتوانم از خاطراتشان بهره ببرم.

وی تصریح کرد: تصمیم ما بر آن است که داستان آن 23 نفر و افرادی که به آنها اضافه می‌شوند را تا آزادیشان دنبال کنم.

نویسنده‌ کتاب «آن بیست و سه نفر» افزود: 23 نفر پس از مدتی 300 نفر می‌شوند البته افراد اضافه شده به این جمع خطی مشیی واحد با جمع اولیه دارند و به همین جهت 23 نفر مذکور الگوی بقیه‌ی اسرای نوجوان می‌شوند و با گذر زمان از هم جدا‌شده و در اردوگاه‌های دیگر پخش می‌شوند.

یوسف‌زاده گفت: من علاقه دارم که به زندگی این 23 نفر پس از جدایی از یکدیگر سرک بکشم و این داستان را تا آزادی آنها دنبال کنم زیرا بسیاری از خوانندگان کتاب «آن بیست و سه نفر» به من گفته‌اند که داستانت نیمه‌تمام مانده و من امیدوارم که بتوانم با نگارش ؟ دیگری در ادامه این کتاب به سوالات باقی‌مانده در ذهن مخاطبم پاسخ بدهم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا داستان کتاب «آن بیست و سه نفر» با نوشتن کتاب «اردوگاه اطفال» به پایان می‌رسد، گفت: نه زیرا با اتمام نگارش این کتاب فقط 3 سال از اسارت من نوشته می‌شود و 5 سال و 3 ماه آن می‌ماند زیرا که من در 2 سال اول اسارتم در جنوب عراق و استان الانبار بودن و مابقی را در استان موصل گذراندم.

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر»خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مشغول نگارش کتابی با عنوان احتمالی «طور موسی» هستم که به زندگی برادر شهیدم می‌پردازد و امید است نگارش آن تا زمان سالگرد شهادت برادرم به اتمام برسد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار