در مراسم امضای تفاهم‌ نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمان مطرح شد؛

آیت الله هاشمی رفسنجانی نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان شخصیتی برجسته است/ما باید تلاش کنیم که نشاط فرهنگی و علمی در کشور ایجاد شود

علی جنتی گفت: ما با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر افسردگی مردم برخی از شهرها باید تلاش کنیم که نشاط فرهنگی و علمی در کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری امضای تفاهم‌ نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری استان کرمان که امروز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد؛

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای من افتخار است که امروز در جمع شما عزیزان فرهیختگان، ادیبان، عالمان و نویسندگان حضور پیدا کرده‌ام البته من بیشتر به منظور ادای احترام و سپاس به اهالی فرهنگ و ادب به اینجا آمده‌ام وقتی انسان، پیشنه‌ استان کرمان با وجود شخصیت‌های برجسته مطالعه می‌کند؛ می‌فهمد که شخصیت‌های علمی برخواسته از کرمان بخشی از ستارگان علمی و ادبی درخشان در آسمان کشور هستند.

وی ادامه داد: کرمان خاستگاه شهدایی است که از تمامیت ارزی کشور دفاع کرده‌اند و هرکدام از این شخصیت‌ها نقش مهمی در فعالیت‌های مختلف کشور داشته‌اند.

جنتی هاشمی رفسنجانی را یکی از شخصیت‌های برجسته کشور دانسته و گفت: امروز نه در ایران بلکه در همه جهان هاشمی رفسنجانی را به عنوان یک شخصیت برجسته می‌شناسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش هاشمی رفسنجانی را در وضعیت انقلاب اسلامی نقشی بی‌نظیر دانست و گفت: نام عالمان و بزرگان همچون باستانی پاریزی و مرادی کرمانی که سال‌ها با آثار وی آشنا هستیم و از کودک تا پیرمان کتاب‌هایش را می‌خوانند؛ با کرمان گره خورده است.

جنتی ادامه داد: شخصیت برجسته‌ای چون حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی نیز اهل کرمان بوده و افتخار من این است که بیش از 50 سال با این شخصیت برجسته آشنا بوده‌ام.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: من در محضر حجت‌الاسلام و‌المسلمین دعایی کودکی کرده‌ام البته من نتوانسته‌ام در مراسم بزرگداشت این شخصیت برجسته حضور پیدا کنم ولی از دیگران شنیده‌ام که کمتر مراسم بزرگداشتی پای این مراسم می‌رسیده است .

جنتی گفت:‌حجت‌الاسلام و‌المسلمین دعایی تا به امروز با همه با مهر و محبت برخورد کرده است‌.

وی ادامه داد: وجود شخصیت‌های برجسته متعدد در کرمان نشان می‌دهد که این استان از سرمایه اجتماعی عظیمی برخوردار است و از این سرمایه نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح جهانی باید بهره گرفته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: من هم امیدوارم که بتوانم به عنوان یک خادم به ایجاد فضاهای فرهنگی در کرمان کمک کنم ما باید همه به ایجاد نشاط در کرمان کمک کنیم .

وی با اشاره به ارائه گزارش‌هایی مبنی بر افسردگی مردم برخی از استان‌ها گفت: ما باید تلاش کنیم که نشاط فرهنگی و علمی در کشور ایجاد شود و شادی بیافرینیم تا هیچ‌گاه شاهد افسردگی مردمان نباشیم .

جنتی اظهار داشت: امروزه فضا برای فعالیت‌های فرهنگی در استان کرمان مناسب است برخی از ائمه جمعه کل موسیقی را حرام می‌داند و کاری هم به فتاوای مقام معظم رهبری ندارند و خود را ولی استان مورد نظرشان می‌دانند؛ اما ائمه جمعه کرمان با بینشی که دارند فضا را برای فعالیت فرهنگی باز کرده‌اند.

همچنین حجت‌الاسلام و‌المسلمین دعایی در بخش دیگری از این مراسم گفت: ما در کرمان عنصری بی‌نظیر داریم و مثل عطا را در هیچ‌کجا سراغ نداریم، عطا برای علاقه‌مندان خود نکته‌هایی به عنوان پند پدر نوشته و این نکته‌ها در کتاب عطای پهلوان گرد آوری شده‌اند.

مدیر مسئول انتشارات اطلاعات گفت: من حدود 35 سال است که مدیریت موسسه اطلاعات را به عهده دارم و در این مدت به 3 اقدام خود افتخار می‌کنم اول آنکه کتاب فضیلات فراموش شده راشد را منتشر کرده‌ام و هم‌اکنون به چاپ 45 خود رسیده است.

وی ادامه داد: انتشار خاطرات فردوست " ظهور و سقوط خاندان پهلوی " دومین افتخار من در 35 سال گذشته است . فردوست جعبه سیاه رژیم پهلوی بود و به دلیل برخورد سازنده و موثر بازجویش تحت تاثیر انقلاب قرار گرفته و خود را عرضه کرد. چاپ این کتاب که ماهیت رژیم پهلوی را فاش کرده باقیات و صالحات من است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب عطای پهلوان سومین اقدام افتخار آمیز من بوده و در این کتاب ماجرای پهلوانی که عطا کرده و عطایی که پهلوان شده بازگو می‌شود.

همچنین رزم حسینی استاندار کرمان در بخش دیگری از این مراسم گفت : در حوزه توسعه‌ یافتگی یکی از شاخص ها کتاب‌خوانی و مطالعه بوده و این امر امروز یکی از دغدغه‌های کشور‌های توسعه یافته به حساب‌می‌اید.

وی ادامه داد: امروز به نظر می‌رسد که کتاب‌های الکترونیک به بازار می‌آیند و در استان کرمان در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی حوزه فرهنگی و علمی افتاده است.

استاندار کرمان اظهار داشت: در پیامی که از سردار سلیمانی خطاب به احمد یوسف‌زاده در کتاب آن 23 نفر آمده نوشته است که ای برادر عزیز حالا که به عرش رفته‌ای کاش هیچ‌وقت پایین نیایی

" جوانان ما امروز نیاز به الگو دارند و این وظیفه فرهیختگان و ادیان است که برای آن‌ها تبدیل به الگو شوند"

رزم حسینی ادامه داد : ما آدم‌های بزرگی در کرمان داریم و باید فرهنگ بزرگداشت را رواج دهیم.

وی ادامه داد: هاشمی رفسنجانی آدم کمی نیست و شناسنامه انقلاب بوده و است.

وی ادامه داد: جنتی بازوی قوی مقام معظم رهبری در زمان حال و تاریخ انقلاب است.

رزم حسینی گفت: ما امروزه در استان تهران 53 کنسرت برگزار کرده‌ایم و به عنوان مسئولین موظفیم که برای مردمی که نیازمند شادی هستند شادی آفرینی کنیم.

گفتی است که در حاشیه برگزاری مراسم امضای تفاهم‌نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان تفاهم‌نامه‌هایی برای برگزاری جشنواره ملی و موسیقی نغمه خوانی در کرمان و تولید 6 پلاتوی نمایش در این استان امضا شد.

خاطرنشان می‌شود که از برنامه‌های دیگر حاشیه‌ این مراسم می‌توان به رونمایی از کتاب عطای پهلوان نوشته محمدعلی علومی و اهدای نشان عالی صدای جمهوری اسلامی ایران به احمد یوزسف‌زاده نویسنده کتاب آن 23 نفر و امضای تفاهم‌نامه‌های نمادین میان مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهردارانی شهرهایی چون رفسنجان، سیرجان،زرند، بم و کرمان اشاره کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار