عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران:

بدهی بیمارستان‌های دولتی به شرکت‌های پخش دارو نگران کننده است

عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران با اشاره به اینکه گردش نقدینگی شرکتهای پخش دارو بسیار نگران کننده است؛ اظهار داشت‌: مطالبات این شرکتها از سوی بیمارستان‌های دولتی پرداخت نشده و از سال 91 بدهی دارند.

دکتر سید ابراهیم هاشمی عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه مطالبات شرکتهای پخش دارو تا آذر ماه سال 93 پرداخت شده است، اظهار داشت‌: مطالبات این شرکتها باید تا اردیبهشت ماه امسال پرداخت می‌شد اما هنوز از سال 91 بیمارستان‌های دولتی بدهی های خود را پرداخت نکرده‌اند به همین دلیل گردش نقدینگی این شرکتها با مشکلات زیادی همراه است‌.

وی افزود: وضعیت پرداخت در برخی استانها از جمله گیلان بسیار نامساعد است و شرکتهای دارویی برای تامین اقتصاد خود یا به داروخانه‌ها فشار وارد کرده و یا اقدام به اخذ وام با بهره‌های سنگین می‌کنند.

وی همچنین به فروش پایین داروخانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد‌: با توجه به پایین آمدن میزان فروش داروخانه‌ها خرید آنها از شرکت‌های دارویی به شدت کاهش داشته و یک سیکل معیوب در چرخه تولید و توزیع و فروش ایجاد شده است‌.

هاشمی با اشاره به افزایش میزان بدهی بیمارستان‌های دولتی به شرکتهای پخش دارو خاطرنشان ساخت‌: با افزایش میزان بدهی و عدم پرداخت از سوی بیمارستانها به ناچار مجبور خواهیم شد تا دارو در اختیار این مراکز قرار ندهیم زیرا خود شرکتهای پخش در تامین نقدینگی مشکل جدی دارند و اگر منابع مالی آنها تامین نشود نمیتوانند به فعالیت خود با این روند ادامه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.