سلام هیتلری ملکه الیزابت جنجال آفرید+ عکس

به تازگی فیلمی جنجالی از کودکی ملکه الیزابت منتشر شده است که در آن به شیوۀ نازی‌ها رو به دوربین سلام می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی مورخان و نمایندگان پارلمان انگلیس از کاخ باکینگهام خواسته‌اند اسنادی را که می‌تواند حقایق مربوط به روابط خاندان سلطنتی با رژیم نازی را در دهه 1930 افشا نماید، منتشر کند.

نشریه «سان» چند روز پیش ویدئویی از کودکی ملکه الیزابت منتشر کرد که او را در حال سلام نظامی به شیوه‌ی نازی‌ها نشان می‌دهد؛ ملکه الیزابت که در این فیلم شش یا هفت سال دارد در کنار «الیزابت بوز لیون»، مادرش و ادوارد هشتم، عمویش به شیوۀ نازی‌ها رو به دوربین سلام می‌دهند.

سلام هیتلری ملکه الیزابت جنجال آفرید

پس از انتشار این ویدئو بسیاری از منتقدان اعلام کردند احتمالاً باکینگهام برای سالها جلوی انتشار اسناد مربوط به روابط بین خاندان  سلطنتی و آلمان نازی را گرفته است.

کارینا اوراباخ از موسسه تحقیقات تاریخیِ دانشگاه لندن در این رابطه گفت: «خاندان سلطنتی نمی‌تواند تا ابد گذشته‌اش را منکوب کند. این اقدام سانسور است و  سانسور مغایر ارزش‌های دموکراتیک است. آنها باید با گذشته خود رو به رو شوند. من اهل آلمان هستم، کشوری که در آن همه باید با گذشته خود رو به رو شوند.»

بسیاری اقدام نشریه سان برای انتشار این تصاویر را مورد انتقاد قرار داده‌اند اما استیگ ایبل، سردبیر سان با دفاع از اقدام این روزنامه گفت: «اینکه اشراف انگلیس، و در این مورد خاص ادوارد هشتم، در دهه 1930 تا چه حد نسبت به فاشیسم ارادت داشتند موضوعی مهم و جالب است.»

این نشریه تاکنون افشا نکرده که این ویدئو را چگونه به دست آورده است.

روزنامه «سان» در گزارشی پس از انتشار این فیلم، نوشت: «در حالی که هیچ اشاره روشنی درباره هواداری ملکه یا ملکه مادر از نازی‌ها وجود ندارد، ارتباط ادوارد با هیتلر و فاشیسم به خوبی مستند شده است.»

ادوارد حتی پس از انحلال نازی‌ها در آلمان از هواداران این جریان تندرو به شمار می‌آمد.

کارشناسان این تصاویر را «قابل توجه، شوکه کننده و تاریخی» می‌خوانند. اما خاندان سلطنتی انگلیس از انتشار این تصاویر ویدئویی توسط این روزنامه ابراز تاسف کرده‌اند.

مقام‌های سلطنتی می‌گویند چگونگی انتشار این فیلم 20 ثانیه‌ای که از یک فیلم طولانی‌تر انتخاب شده است، سریعا بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.