عربستان نگران تغییر توازن به نفع ایران است

استاد علوم سیاسی و مطالعات اسلامی دانشگاه آمریکایی بیروت تاکید کرد عربستان سعودی نگران تغییر توازن قدرت در منطقه پس از توافقنامه هسته ای ایران است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ استاد علوم سیاسی و مطالعات اسلامی دانشگاه آمریکایی بیروت تاکید کرد عربستان سعودی نگران تغییر توازن قدرت در منطقه پس از توافقنامه هسته ای ایران است.

احمد موصللی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، گفت: روشن است توافق بین جامعه جهانی و ایران زمینه ساز شکل گیری خاورمیانه متفاوتی است و نقشه سیاسی منطقه را تغییر می دهد. ما شاهد تحول در نقش ایران در منطقه خواهیم بود. بدون شک اولویت اصلی در شرایط کنونی برای تهران بهبود اوضاع اقتصادی است. شرکت های خارجی با یکدیگر برای ورود به بازار ایران به ویژه در بخش نفتی تلاش می کنند.

موصللی درباره نگرانی عربستان سعودی از توافقنامه هسته ای و هشدار این کشور درباره پاسخ قاطع به این توافقنامه افزود: به اعتقاد من تلاش عربستان برای پاسخ دادن به این توافقنامه از شهر عدن درجنوب یمن و تلاش برای بازگرداندن وزرا به این شهر آغاز شد. بدون شک عربستان از این توافقنامه ناراضی است، زیرا احساس می کند ایران در بلندمدت جایگزین این کشور خواهد شد. به ویژه که ایران اکنون یک کشور با فناوری هسته ای است و این حق برای تهران به رسمیت شناخته شد.

وی خاطر نشان کرد: ایران از سال 2011 تاکنون صد و شصت میلیارد دلار از تحریم‌ها ضرر کرده است. توافقنامه هسته ای ایران توازن منطقه ای را تغییر می دهد. به اعتقاد من در چند ماه آینده منطقه شاهد روزهای تاریک خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محمود
۱۵:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۴
استاد علوم سیاسی و مطالعات اسلامی دانشگاه آمریکایی بیروت تاکید کرد
آقا این استاد اسم نداره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۳۳ ۲۹ تير ۱۳۹۴
*در نسب خاندان آل سعود دو نکته بسیار مهم وجود دارد:

1. آن‌ها از قبیله عنزه یهود خیبر هستند.

2. نسل آن‌ها به ربیعة‌بن مانع می‌رسد.

نکته اول ثابت می‌کند که آل سعود؛ همان آل یهود هستند و نکته دوم ثابت می‌کند که آن‌ها یکی از همان دو شاخی است که پیامبر صلی الله علیه وآله پیش‌بینی کرده است.

*این‌ها نسل اندر نسل به یهودیان ساکن خیبر می‌رسند که با پیامبر(ص) در جنگ‌های مختلف شدیداً دشمنی کردند و بالاخره این قلعه توسط امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) فتح شد، اگر این‌ها تا این اندازه با امیرالمؤمنین(ع) دشمنی و جسارت می‌کنند، دلیلش همان است که قلعه خیبر به دست آن حضرت فتح شد و این‌ها ناراحت هستند و کینه ایشان را به دل دارند، اگر امروز یهودی‌ها و آل سعود در یک جبهه هستند، به همین دلیل است که آل سعود از یهودیان خیبر به شمار می‌رود.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۹:۴۴ ۲۹ تير ۱۳۹۴
مگه تا حالا توازن به نفع ع ر ب س ت ا ن بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۸ تير ۱۳۹۴
ظاهرا آقای احمد موصللی ، کرض رواتی دارد ، و تحلیل های مغرضانه از خودش در می کند . هر کشوری در صحنه بین المللی جایگاه خودش را دارد .
ایران اسلامی کشوری مستقل است ، که وحدت امت اسلامی را بدون دخالت در امور داخلی کشور های اسلامی جستجو می کند .
ایران اسلامی با تمام لگد پرانی های آل سعود ، عملا در جهت تنبیه این رژیم پرخاشگر و بی ملاحظه تا کنون هیچ اقدامی انجام نداده است .
اما آل سعود دچار توهم است ، به جای تقویت وحدت امت اسلامی و حل مشکلات با مذاکره و دیپلماسی فعال و حمایت از کشورهای اسلامی در بند استکبار ، به عنوان ماشین جنگی آمریکای جنایتکار و سگ هار آن رژیم صهیونیستی به کشورهای اسلامی حمله می کند .
این کار ها عمر حکومت ال سعود را کاهش داد ه و مردم سرزمین حجاز را بیدار کرده و پیش درآمد سقوط این رژیم خواهد شد .
آخرین اخبار