معاون صدراعظم آلمان:

نفی موجودیت اسرائیل مورد قبول آلمان نیست

معاون صدراعظم آلمان در سفر اخیر خود به ایران خواستار تغییر مواضع ایران در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی در صورت تمایل به بهره‌مندی از روابط اقتصادی با آلمان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه‌وله، معاون صدراعظم آلمان در دیدار امروز خود با مقامات جمهوری اسلامی ایران مدعی شد با توجه به حصول جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای میان گروه 1+5 و ایران، این کشور باید در مواضع خود نسبت به رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

"زیگمور گابریل" که در اولین روز از سفر سه روزۀ خود به ایران صحبت می‌کرد، گفت: "نفی موجودیت اسرائیل، چیزی نیست که مورد قبول آلمان باشد."

گابریل که در عین حال وزیر اقتصاد کابینۀ آنگلا مرکل نیز می‌باشد، در جمع گروهی از تجار ایرانی و آلمانی افزود: "شما نمی‌توانید از داشتن روابط اقتصادی خوب و بلندمدت با آلمان بهره‌مند باشید، آن هم در حالیکه همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کنید. شما باید بدانید که امنیت اسرائیل از اهمیت بسیار بالایی برای ما برخوردار است."

سخنگوی وزارت خارجه ایران اخیراً در پاسخ به اظهارات معاون صدراعظم آلمان اظهار داشته است که  ایران بارها و بارها در طول 35 سال گذشته و در مناسبات و مذاکرات مختلف از موضع صریح خود در این خصوص صحبت کرده‌ و این موضع تغییرناپذیر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار