امیدواری شرکت های بزرگ آلمانی به انجام معاملات پرمنفعت با ایران

تلویزیون آلمان اعلام کرد، بعد از توافق هسته ای با ایران، شرکتهای بزرگ آلمانی به انجام معاملات خوب با طرفهای ایرانی خود امیدوار شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلویزیون آلمان اعلام کرد، بعد از توافق هسته ای با ایران، شرکتهای بزرگ آلمانی به انجام معاملات خوب با طرفهای ایرانی خود امیدوار شده اند.

به نقل از شبکه اول تلویزیون دولتی آلمان، در این رابطه، یوئه کِزر، رئیس هیات مدیره گروه شرکتهای مهندسی زیمنس آلمان در گفتگو با رادیو بایرن آلمان اظهار داشت: ایران هشتاد میلیون نفری به تامین انرژی و سلامت نیازمند است. این در حالی است که باید معاملات مربوط به صنایع نفت و گاز ایران نیز دوباره احیاء و از سرگرفته شود و اینها برای شرکت زیمنس، فرصت معنا می دهد.

تحریمهای بین المللی علیه ایران موجب شده است تا بزرگترین شرکت مهندسی اروپا از سال 2010 میلادی هیچ قرارداد جدید دیگری را با طرفهای ایرانی اش منعقد نکند. قرار است با توافق هسته ای اخیر، تحریمهای ایران بطور گام به گام و مرحله به مرحله برچیده شود.

دان هیرشفِلد، خبرنگار آ.اِر.دِ در ادامه این گزارش گفت: پرچم ملی ایران تقریبا در هر کنجی از خیابانهای تهران در اهتزار است. در کنار این پرچمها شمار پلاکاردهای دال بر مخالفت با تحریم غربیها علیه ایران نیز زیاد است.

توافق اخیر در حل و فصل مناقشه اتمی ایران تقریبا هر شهروند پانزده میلیونی تهران را به جنب و جوش و تکاپو واداشته است. آنها امیدوارند که با این توافق به انزوای کشورشان پایان داده شود. البته این آرزو امکان تحقق دارد؛ ضمن آنکه ایران، بازار سنتی پرمنفعتی برای مناسبات حسنه اقتصادی اروپا با این کشور محسوب می شود. در ایران، استفاده از ماشین آلات آلمانی بسیار زیاد است. این پنیرهای ورقه ای با تاسیسات و ماشین آلات یک تولید کننده بایرنی در تهران بسته بندی می شوند. این ماشین آلات سالهاست در ایران کار می کنند و همه به کارآیی آن اعتماد دارند.

مهرداد شعاعی از شرکت صنایع غذایی «شَکلّی» در گفتگو با خبرنگار این شبکه در تهران گفت: ما پنجاه سال است که از ماشین آلات آلمانی استفاده می کنیم. چون تولید کنندگان آلمانی همواره از جدیدترین فناوری و نیز کیفیت تحویل و خدمات پس از فروش خوبی برخوردار بوده اند. این شرایط به ما کمک می کند تا محصولات تولیدی خود را بهتر به مشتریان ایرانی عرضه کنیم. ما بیش از اینها به چنین فناوری هایی نیاز داریم. مشخص است که در زمینه فناوری های پیشرفته، آلمان، کشوری پیشتاز است.

چنین ماشین آلاتی چند صد هزار یورو ارزش دارد که تقریبا ظرف یکساعت یک هزار محصول تولید شده را بسته بندی می کند.

امیر ستوده، مدیر منطقه خاورمیانه ای شرکت ساخت ماشین آلات بسته بندی «مولتی واک» آلمان که همزمان مسئولیت بخش فنی ماشین آلات این شرکت در ایران را نیز عهده دار است، گفت: ما می توانیم در آینده معاملات خود را افزایش دهیم. در حال حاضر مشکل بزرگ ما آن است که ایران از نظام مالی بین المللی منفک و جدا شده است. این معضل، مشکلاتی را در معاملات ما از جمله در پرداخت مبلغ خرید ماشین آلات ایجاد کرده است.

بیش از سیزده سال تحریم علیه ایران، تجارت این کشور با شرکتهای غربی را تقریبا ناممکن کرده است. به همین خاطر اکنون بازار فروش ایران به بازار جالب توجه و جذابی برای خیلی ها تبدیل شده است.

ستوده که سالهاست با طرفهای غربی در ارتباطات اقتصادی قرار دارد و در واقع اینطور نیست که از صفر شروع کرده باشد، افزود: در تمام ایران، ماشین آلات قدیمی در حال کارند که بشدت نیاز است تا با ماشین آلات جدید جایگزین شوند. ما طی سالهای گذشته اصلا درآمدی نداشتیم. اما امروز مشتریانمان اینطور پیش بینی می کنند که دیگر آن سالهای سخت و دشوار به سر آمده است.

شرکت تولید کننده ماشین آلات بسته بندی «مولتی واک» بایرن آلمان در چهار هزار کیلومتری تهران قرار دارد. بعضا چند هفته طول می کشد تا یک خط بسته بندی سی متری ساخته و تکمیل شود. هانس یوآخیم بوکستگرس، مدیرعامل شرکت «مولتی واک» آلمان ضمن حمایت از سرمایه گذاری در بازار ایران اظهار داشت: ماشین آلات ساخت ترکیه ظرف چند سال گذشته بخشی از سهم بازار ایران را در دست گرفته اند. چون حفظ بازار ایران بویژه در دوران تحریمها کار راحتی نیست. از این گذشته ایران، کشور فقیری است که به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد؛ سرمایه گذاری هایی که در کوتاه مدت جواب نمی دهد.

آنچه در این میان مسلم است اینکه باید مناسبات قدیمی تجاری را مراقبت کرد. زیرا این احتمال وجود دارد که این بازار بزرگ بزودی اهمیتی مضاعف پیدا کند.

انتهای پیام/       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار