بهای نفت به پایین‌ترین سطح در چهار ماه اخیر سقوط کرد

تشدید نگرانی‌ها درباره اشباع بازارهای جهانی از ذخایر نفت خام، بهای "طلای سیاه" را به پایین ترین سطح در چهار ماه اخیر رساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ افزایش نگرانی‌ها درباره مازاد عرضه نفت از سوی آمریکا و عراق موجب شد بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات چند روز گذشته به پایین‌ترین سطح از ماه مارس (اسفند) برسد. این روند کاهش امروز نیز ادامه داشت. البته کاهش ارزش دلار مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد. 

به دنبال سقوط ارزش نفت در بازار بورس چین، بهای نفت خام به پایین ترین سطح خود در چهار ماه اخیر رسید و بدین ترتیب نیمی از افزایش بهای نفت در طول سال جاری بار دیگر از دست رفت.

در جدیدترین تغییرات قیمت حامل‌های انرژی، هر بشکه نفت برنت دریای شمال که پایه بورس لندن است، برای تحویل در ماه سپتامبر (شهریور)، با 56 سنت کاهش در فقط یک روز، به 53 دلار و 16 سنت رسید.

بهای هر بشکه از نفت سبک شیرین آمریکا - وست تگزاس اینترمیدیت - که پایه بورس نیویورک (نایمکس) است، برای تحویل در ماه سپتامبر، 40 سنت کاهش یافت و 47 دلار و 21 سنت به فروش می‌رسد.
بهای هر تن نفت گاز نیز با سقوط 5 دلار و 63 سنتی به 486 دلار و 25 سنت کاهش یافت.
همچنین هر مترمکعب گاز طبیعی با کاهش ناچیز 1 سنت به قیمت 2 دلار و 78 سنت داد و ستد شد.

سرمایه‌گذاران در انتظار دستورالعمل بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری هستند. بانک مرکزی آمریکا جلسه دو روزه سیاست‌گذاری خود را امروز شروع می‌کند که به افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر و تقویت ارزش دلار منجر خواهد شد. 

"جیمز لیبرون،" تحلیلگر بازار در موسسه آپشن‌اکپرس سیدنی گفت: بازارها منتظر دستورالعمل قیمت از سوی بانک مرکزی آمریکا هستند. در هفته جاری خریداران دلار مایوس شدند که ممکن است محرکی برای قیمت نفت و مجموعه‌ای از کالاها باشد. کاهش ارزش دلار کالاهایی که با این ارز مبادله می‌شوند را در مقایسه با مصرف‌کنندگانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند ارزان خواهد کرد. 

شرکت خدمات نفتی بیکر‌هیوز اعلام کرد تولید‌کنندگان نفت آمریکا در هفته گذشته 21 دکل حفاری اضافه کرده‌اند که بیشترین افزایش از آوریل 2014 (فروردین 93) محسوب می‌شود و باعث نگرانی مجدد درباره اشباع بازار جهانی نفت شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار