سفیر سابق واشینگتن در عربستان: آمریکا حق حمله به ایران را ندارد

«چارلز فریمن» در اظهاراتی با مردود شمردن عباراتی از قبیل «همه گزینه‌ها روی میز است» گفت آمریکا حق توسل به زور علیه ایران را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، «چارلز فریمن،» سفیر سابق آمریکا در عربستان سعودی و رئیس بازنشسته شورای سیاست خاورمیانه، در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد: « اگر آمریکا مدعی شود ایران در حال نقض توافقنامه هسته ای اخیر است، حق ندارد به این کشور حمله کنند.»

روز دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل توافق به دست آمده میان ایران و گروه پنج به علاوه یک متشکل از آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان را تایید کرد.

فریمن روز دوشنبه اعلام کرد: «گفتن این حرف به نظر جالب می آید ولی ما نمی توانیم زمانی که براساس قوانین بین المللی، چنین حقی نداریم، حق توسل به زور علیه ایران را محفوظ بداریم.»

وی افزود: «حمله به ایران زمانی که شورای امنیت سازمان ملل چارچوبی را برای محدود کردن برنامه هسته ای این کشور تصویب کرده است، به بدی نقض قوانین بین المللی و حسن روابط بین کشورها است».

وی گفت: «لفاظی های پس از توافق آشکارا نیازمند اصلاح به منظور منعکس کردن این واقعیت است که هم اکنون یک وسیله مورد توافق برای مدیریت این مشکل وجود دارد».

وی تاکید کرد: «همه گزینه ها روی میز است و چنین چیزهایی دیگر یک حرف قانع کننده نیست».

فریمن افزود: «توسل به زور علیه ایران هیچگاه یک ابزار کارآمد برای مقابله با برنامه تسلیحات هسته ای ادعایی این کشور ده است. وانمود کردن غیر از این ژست سیاسی توخالی است».

وی گفت سیاست گذاران واشینگتن و منتقدان آنها، هر دو، باید به یاد داشته باشند که آمریکا به تنهایی وارد توافق با ایران نشده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۰۸ ۳۰ تير ۱۳۹۴
بهتر بود می گفتی جرات حمله به ایران را ندارد
آخرین اخبار