اسفندآبادی:

جودو نفس‌های آخرش را می کشد/ چرا گوش وزارت ورزش شنوا نیست

رئیس پیشین سازمان لیگ فدراسیون جودو و کوارش گفت:قرار است دور جودو را خط بکشند اعلام کنند تا اهالی جودو تکلیف خودشان را بدانند.

محمد اسفندآبادی رئیس سابق سازمان لیگ فدراسیون جودو در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دیگر جودیی باقی نمانده که بخواهیم در موردش صحبت کنیم تمام برنامه های جودو تعطیل شده اگر قرار است فقط برای 2 ورزشکار کار کنیم پس این همه پرسنل و کارمند و برو و بیا برای چیست؟ با این وضعیت مسئولان باید فدراسیون جودو را به یک انجمن تبدیل کنند.
 
کارشناس جودو کشورمان اظهار کرد: تمام امکانات جودو ایران را معطوف به2 نفر کرده‌اند و آنها هم در مسابقات مهم با شکست از تاتامی خارج می شوند و این یعنی هیچ!
 
ورزشکار برای فدراسیون تصمیم می گیرد و خود جودوکار می گوید که به کدام مسابقه اعزام شود یا نشود.
 
 در بحث مدیریت هم کسی در فدراسیون پاسخگو نیست، خیلی از منتقدان مسئولان فدراسیون را به مناظره دعوت کرده اند ولی آنها حاضر به مناظره نیستند، ما دلمان برای جودو می سوزد چون عمر و جوانی مان را در این ورزش گذاشتیم و وقتی می بینیم به این وضعیت افتاده ناراحت می شویم.
 
 اهالی جودو دغدغه‌هایی دارند ولی متاسفانه یک نفر هم پاسخگو نیست، مسئولان فدراسیون برای حضور در برنامه ها و مصاحبه ها، گزینشی عمل می کنند و برای مسئولان آن برنامه شرط و شروط می گذارند که اگر فلانی بیاید ما در این برنامه حضور پیدا نمی کنیم و یا می گویند در مورد برخی مسائل سوال نکنید.
 
رئیس سابق سازمان لیگ فدراسیون جودو ادامه داد: آقایان می گویند که این نتایج حاصل مدیریت قبلی است، اگر بر مدیریت قبلی انتقاد وارد بود، چرا از دست رنج آن مدیریت استفاده می کنید، بعد از گذشت 3 سال چه کار مثبتی برای جودو انجام داده‌اید؟ فقط روسای هیئت‌هایی را که با شما مخالف بودند عوض کردید.
 
در استان ها چه کار کردید؟ فقط یک سری بنر چاپ کردید و سر در باشگاه ها زدید و گفتید ما داریم استعدادیابی می کنیم این چه استعدادیابی است که فقط با یک بنر انجام می شود؟ اصلا در این 3 سال کجا بودید که الان شروع به نخبه پروری می کنید؟ چرا عوام فریبی می کنید؟
 
اسفند آبادی تاکید کرد: چند روز پیش در رادیو  برنامه ورزش بدون ویرایش درباره حواشی جودو برنامه ای پخش شد و کارشناس برنامه از آرش میراسماعیلی در خصوص حضور نداشتن پزشک در تمرینات ملی پوشان پرسید و گفت چرا در اردوهای تیم ملی پزشک وجود ندارد؟ که میراسماعیلی به کارشناس برنامه می گوید چرا مغرضانه صحبت می کنید؟ چرا ادب را رعایت نمی‌کنید؟ اینکه پزشک در اردوی تیم ملی جودو حضور ندارد غرض کارشناس است؟ یا نبودن پزشک در بین جودوکاران ملی پوش آن هم قبل از المپیک بی ادبی کارشناس است؟
 
متاسفانه به جای پاسخ دادن به این سوال دیگران را متهم می کنند ظاهرا ماجرای رودکی را فراموش کرده اند 20 روز پیش از المپیک لندن محمدرضا رودکی را به روسیه می برند و زانوی او را در آن جا در می آورند، پزشک در آن حادثه کجا بود؟ چرا پزشک همراه تیم  نبود؟ آیا علت محروم شدن رودکی از المپیک لندن و اینکه او بعد از چند عمل جراحی و گذشت 3 سال هنوز از ناحیه زانو دچار مشکل است مربوط به نبودن پزشک نیست؟ قبل از المپیک کسانی را که سهمیه گرفتند به چنین مسابقاتی اعزام نمی‌کنند ولی مسئولان فدراسیون به خاطر مدیریت بسیار قوی که دارند این کار را انجام دادند و این فاجعه در جودو رخ داد و قهرمان سنگین وزن ما نابود شد.
 
وی ادامه داد: در بحث سنگین وزن تا حدی با مشکل مواجه شدیم که محمود رضا میران با 41 سال سن می گوید تمام کسانی  را که جلوی من قرار گرفته‌اند؛ چندین بار ضربه فنی کرده ام پس شما چه کار کرده‌اید؟ چرا میران با این سن و سال باید این گونه ادعا کند؟ به بعضی از مسئولان فدراسیون می گویم که با یک دست نمی‌شود چند هندوانه برداشت چون هندوانه‌ها از دستشان می‌افتد.
 
چندی است در فدراسیون به دنبال نمایندگی مجلس هم هستند، توصیه می کنم اگر می خواهند موفق باشند هر کدام را که علاقه دارند دنبال کنند تا حداقل جودو نابود نشود.
 
کارشناس جودو کشورمان افزود: نمی‌دانم چرا گوش وزارت ورزش شنوا نیست، اگر قرار است که مسئولان دور جودو را خط بکشند، اعلام کنند تا امثال من که در جودو زحمت کشیده‌اند و دلشان برای این ورزش مهم و المپیکی می سوزد، خون خودشان را کثیف نکنند و اعصابشان را هم خرد نکنند نفس های جودو به شماره افتاده و کم کم نفس‌های آخرش را می کشد.
 
وی گفت: رستگار با یک لپ تاپ به وزارت ورزش می رود و عملکردش را می گوید،‌خنده دار است این همه هزینه و پرسنل فقط برای 2 نفر، به نظر من این هزینه ای که در جودو می شود با این وضعیت اسراف در بیت‌المال است و هر جا جلوی ضرر را بگیری منفعت است و یک روز هم یک روز است امیدوارم وزارت ورزش وارد عمل شود، 3 سال گذشت  و با این عملکرد ضعیف کسی کار نکرده، حرف هم که می زنی خیلی راحت می گویند چون شما را برکنار کردیم اینگونه صحبت می کنید در صورتی که خودم از فدراسیون رفتم و کسی من را بر کنار نکرد.
 
اسفند آبادی تاکید کرد: رستگار بعد از مسابقات اینچئون در خصوص عملکرد ضعیفش گفت: مغولستان چون 6 برابر تیم ما اردوی آمادگی برگزار کرد توانست با هفت ورزشکار هفت مدال بگیرد من می خواهم به رئیس فدراسیون جودو بگویم طبق اظهارات خود شما و با توجه به اینکه دکترای ریاضی داریم اگر نسبت بگیریم شما باید یک ششم مغولستان مدال می گرفتیم یعنی یک مدال و یک بند مدال ، پس چرا آن یک بند مدال را هم نتوانستی بگیریم؟ شما در جودو چه کار کردید؟
  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار