ردپای حضور شرکت چینی در کاروان اعزامی المپیک

طبق شنیده‌ها از منابع معتبر یک شرکت چینی پیشنهاد جدی برای اسپانسری کاروان ورزشی اعزامی ایران به المپیک 2016 برزیل را داده است.

ردپای حضور شرکت چینی در کاروان اعزامی المپیکبه گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع جذب اسپانسرها برای تیم‌های ورزشی از دیرباز یک موضوع اساسی برای تمام فدراسیون‌ها بوده و هست چرا که بدون حضور این مهره حساس شرکت در رقابت‌های ورزشی تقریبا دور از دسترس خواهد بود و همیشه بخشی از موفقیت‌های ورزشی منوط به حضور یک اسپانسر فعال است.
 
 در ایران نیز برخی رشته‌های ورزشی به دلیل جذابیت و مخاطبانشان اسپانسرهای بیشتری دارند اما برخی رشته‌ها به دلیل نداشتن همین جذابیت از بسیاری امکانات محروم هستند و حضور در رقابت‌های بین المللی نیز برایشان بسیار سخت است اکنون که بسیاری از ورزشکاران خود را برای کسب سهمیه در المپیک 2016 آماده می‌کنند و تب و تاب  المپیک بالا گرفته است، کمیته ملی المپیک نیز به دنبال جذب یک حامی معتبر برای کاروان ورزشی اعزامی به المپیک ریو است.

طبق شنیده‌ها از منابع موثق شرکت‌های متعددی برای این کار آمادگی خود را اعلام کرده‌اند در این راستا شنیده می‌شود یک شرکت چینی در حالی برای اسپانسر شدن به ایران پیشنهاد داده است که در این زمینه تاکنون هیچ شرکت ایرانی برای حمایت از کاروان المپیک 2016 اقدامی نکرده اما جای تعجب این جاست که چرا یک شرکت چینی در خواست اسپانسری داده است؟
 
دبیر کمیته ملی المپیک درباره صحت اعلام آمادگی اسپانسر چینی داشت: هنوز هیچ پیشنهاد رسمی از هیچ شرکتی به دست ما نرسیده است، البته شرکت های زیادی اعلام آمادگی کرده‌اند که باید در هیات اجرایی مورد بررسی قرار گیرد و با طی مراحل قانونی اگر شرکتی همه شرایط  مورد نظر را در اختیار داشته باشد منجر به عقد قرار داد خواهد شد.
 
لازم به ذکر است: در المپیک 2012 لندن، یک شرکت اپراتور تلفن همراه اسپانسر رسمی کاروان ورزشی ایران بوده است اما حمایت آنها برای کاروان ورزشی کشورمان حاشیه ساز شد و ورزشکاران نمی‌توانستند با لباس‌هایی که آرم اسپانسر دارد در مراسم افتتاحیه حضور یابند که این موضوع حواشی زیادی را برای کاروان ورزشی ایجاد و باعث ناآرامی آن‌ها شد زیرا ورزشکاران تنها می‌توانند از برندهای خاص که با المپیک قرار داد دارند و لباس‌های مورد نظر تولید می‌کند استفاده کنند.
 
حال سوال اساسی این است که چرا مسئولان ورزشی کشور که باید تسلط کامل به قوانین مقررات اعزام ورزشکاران داشته باشند تا این حد اهمال کاری کرده اند و یا واقعا چیزی از قوانین نمی‌دانستند که این بی دقتی و بی اطلاعی را حالت روزمره‌گی به خود خواهد گرفت و مسئولان همچنان در پست‌های خود پشت میزهایشان راحت خواهند نشست. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.