دیدار وزیر دفاع آمریکا با نتانیاهو پس از تصویب توافق هسته‌ای

وزیر دفاع آمریکا در آخرین روز از سفر خود به سرزمین‌های اشغالی، با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، پس از تصویب توافق هسته‌ای برجام در شورای امنیت سازمان ملل، وزیر دفاع آمریکا امروز در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از افزایش کمک‌های نظامی و توسعه قراردادهای تسلیحاتی با رژیم اشغالگر خبر داد.

سفر "اشتون کارتر" به سرزمین‌های اشغالی، نخستین دور از سفرهای مقامات کاخ‌سفید از زمان حصول توافق هسته‌ای میان گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران است. کارتر در ادامه به عربستان سعودی و اردن خواهد رفت.

وزیر دفاع آمریکا در دیدار روز گذشتۀ خود با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، بر ثبات رویکرد آمریکا در منطقه خاورمیانه با وجود توافق هسته‌ای غرب با ایران تأکید کرد.

کارتر در این دیدار گفت: "امنیت اسرائیل، از اولویت اول برای آمریکا، برای ارتش ما و برای شخص من برخوردار است. توافق هسته‌ای با ایران، هیچ چیز را برای وزارت دفاع آمریکا تغییر نداده است."

"موشه یعلون،" نیز در پاسخ به سخنان کاتر، در کنفرانس خبری مشترک ضمن اذعان به حمایت بی‌بدیل آمریکا از اشغالگران صهیونیست، گفت: "آمریکا ستون فقرات استراتژیک ماست. تاکنون هیچ کشوری مانند آمریکا این‌چنین در خدمت اسرائیل نبوده و با آن رفاقت نکرده است. ما به ادامه سرمایه‌گذاری‌ در فناوری‌های فوق پیشرفته و حساس، تمرینات مشترک نظامی و سایر پروژه‌های مشارکتی چشم دوخته‌ایم."

یعلون در پایان اضافه کرد: "تحولات جاری منطقه می‌طلبد در شرایطی که کشورهای اطراف ما یکی پس از دیگری از هم می‌پاشند و گرفتار سازمان‌های تروریستی می‌شوند، آمریکا، اسرائیل و سایر کشورها با تفکر، هوشیاری و شناخت مسئولیت، درصدد استفاده از فرصت‌های پیشِ‌رو بر آیند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار