مقامات اروپایی آماده سفر به تهران

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: مقامات اروپایی آماده سفر به تهران می شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: مقامات اروپایی آماده سفر به تهران می شوند.

به گزارش این شبکه، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل از توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهان حمایت کردند. لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه این توافق را متوازن توصیف کرد. فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز این توافق را آغازی جدید برای منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) دانست.

احمد عبدالله گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: اتحادیه اروپا در اولین اقدام خود برای لغو تحریم های اروپایی علیه ایران، از توافق هسته ای میان این کشور و قدرت های جهان حمایت کرد. کشورهای اروپایی بار دیگر حق ایران را در توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای به رسمیت شناخته اند. ابعاد این توافق فراتر از موضوعات هسته ای است به طوری که کشورهای اروپایی به دنبال پیدا کردن منابع جدید انرژی در سایه روابط متشنج با روسیه هستند. اعتراضات مقامات سیاسی و امنیتی اسرائیل مانع از آن نشد که کشورهای اروپایی از این توافق حمایت کنند. این حمایت ها به صورت مستقیم برخی از اعضای کنگره آمریکا را هدف قرار می دهد که همچنان بر این باورند که این توافق غیرقابل قبول است ولی تحادیه اروپا تاکید می کند هیچ گزینه‌ای بهتر از توافق کنونی وجود ندارد.

موگرینی گفت: همان طور که رئیس جمهور اوباما گفت این توافق مبتنی بر اعتماد نیست بلکه توافقی است که می تواند به اعتماد منجر شود. اتحادیه اروپا آماده ایفای نقش و تسهیل اعتمادسازی در منطقه است. شکی در این نیست این توافق دارای نتایج مثبت برای کشورهای منطقه نظیر یمن و سوریه است.

لوران فابیوس گفت: این توافق تضمین می کند ایران نمی تواند سلاح هسته ای تولید کند و همچنین ایرانی ها می توانند برنامه هسته ای خود را توسعه دهند. امیدواریم این توافق بر اوضاع منطقه تاثیرگذار باشد.

فرانک اشتانمایر وزیر خارجه آلمان گفت: مسئولیت اتحادیه اروپا تنها در امضای توافق نهایی با ایران نبوده بلکه بر اجرای این توافق از طریق قطعنامه شورای امنیت است.

گزارشگر این شبکه افزود: پس از حمایت اتحادیه اروپا و تصویب قطعنامه توافق ایران در شورای امنیت پیش بینی می شود شمار زیادی از مقامات اروپایی راهی تهران شوند. پیش از تصویب این قطعنامه معاون آنکلا مرکل صدر اعظم آلمان به ایران سفر کرد و قرار است لوران فابیوس نیز به این کشور سفر کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار