قزوین؛

تعیین 9 پایگاه مشاوره انتخاب رشته آزمون سراسری

رییس گروه مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از راه اندازی 9 پایگاه انتخاب رشته آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان سید یداله حسینی افزود: این پایگاه ها از چهارم مرداد ماه به مدت یک هفته به داوطلبان مشاوره می دهند.

وی اضافه کرد: پایگاه های انتخاب رشته در خیابان رسالت مرکز مشاوره تابش، خیابان طالقانی مرکز مشاوره حامی، مرکز مشاوره روانشناختی در خیابان هلال احمر و همچنین شهرستان های تاکستان، بویین زهرا، البرز، آبیک، شال و اسفرورین آماده ارایه خدمات مشاوره ای انتخاب رشته به پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون سراسری هستند. 

حسینی هزینه خدمات این پایگاه ها برای برگه پرینت، راهنمایی و مشاوره فردی و گروهی را 250 هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: پایگاه های انتخاب رشته از طریق شبکه رایانه ای و نرم افزار انتخاب رشته متناسب با نمره دانش آموزان و نیازهای آنان اطلاعات لازم را ارایه خواهند کرد. 

وی گفت: این مشاوران با توجه به کف معدل پذیرفته شدگان دانشگاهی سال پیش و شناختی که از رشته ها و گرایش های شغلی دارند، مشاوره های لازم را ارایه می کنند. 

رییس گروه مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود یکهزار و 500 نفر به این پایگاه ها مراجعه کردند که 85 درصد از آنان در دانشگاه های دولتی پذیرفته شدند.

13 هزار و 231 نفر امسال از استان قزوین در کنکور سراسری شرکت کردند.

انتهای پیام./گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.