اصفهان؛

توافق در مذاکرات نشان داد که باید با ایران بدون مقابله تعامل کرد

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: مسوولان سران کشورهای اروپایی و آمریکایی فهمیدند که باید با ایران بدون مقابله تعامل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ حجت الاسلام سید محمد موسوی برزکی، امام جمعه آران و بیدگل،  به مناسبت سالگرد تاسیس اولین نماز جمعه کشور در تهران به امام آیت الله سید محمود طالقانی در تهران(5مرداد 1358)در دفتر ستاد نماز جمعه این شهرستان در نشست با اهالی رسانه در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل گفت: شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تایید توافق هسته ای میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ را که هفته گذشته در وین امضا شد، تصویب کرد.

وی با اشاره به اینکه با امضای قطعنامه 2232 آمریکا 6 قطعنامه سازمان ملل منحل می شود و راه لغو تحریم‌های اعمال‌شده از سوی این نهاد علیه ایران را باز می‌کند افزود:امضای این قطعنامه نشان داد که استقامت و پایداری ملت ایران نتیجه دارد.

به گفته وی،کشورهای دارای قدرت ایران را به عنوان دولت و کشور قدرتمند ملل دنیا می شناسند.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه توافق در مذاکرات پذیرش ایران هسته ای را در نظام بین الملل است گفت:کشورهای قدرتمند دنیا فهمیدند که ایران کشور مقتدر در عرصه جهانی است که نباید با آن معارضه کرد.

حجت الاسلام موسوی برزکی، با اشاره به سفر معاون صدر اعظم آلمان با هیات 60 نفره طی روز گذشته به ایران گفت: این مطلب نشان از مقبولیت ایران در جایگاه بین المللی و پیشرفت های روز افزون کشورمان است.

وی، با اظهار امیدواری از اینکه توفیقات مستمر این ملت، رهبری و نظام با عنایات خداوند حاصل شود گفت: این توفیقات در عرصه بین المللی کمک به تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی ایران می کند تا پیام صلح، دوستی، توحید، یکتاپرستی و برادری انقلاب به گو ش جهانیان برسد و زمینه ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در ادامه با اشاره به تحرکات گروه های داعش و النصره در منطقه گفت:گروه های تروریستی داعش و النصره دست پرورده استعمار هستند که هدف آنها معرفی اسلام خشونت و شکنجه است.

حجت الاسلام موسوی برزکی، گفت:استعمار زمانیکه با تجربه ورود به عراق و جنگ افغانستان دید جنگ مستقیم با کشورها هزینه سنگین دارد با تربیت و تجهیز این گروه های تکفیری جنگ های نیابتی را علیه مسلمانان در منطقه به راه انداخت.

وی با تاکید بر اینکه گروه های تکفیری شمشیر دو لبه در ایجاد اسلام هراسی و به مخاطره افتادن امنیت سوریه، یمن، لیبی، تونس، عراق و ایجاد بحران هستند افزود:این اراذل و اوباش منطقه با آتش زدن، شکنجه و آشوبگری علاوه بر ترویج و القای اسلام هراسی در افکار جهانی می خواهند حاشیه امنی برای اسرائیل ایجاد کنند.

به گفته وی، مردم یمن، سوریه، بحرین، عراق و فلسطین گرفتار این اهداف شیطانی و خباثت آلود استعمار از طریق گروه های تکفیری است.
این استاد درس خارج فقه و اصول با تاکید بر جنایات آل خلیفه در بحرین و حملات وحشیانه و ددمنشانه آل سعود در یمن گفت: این حرکات دخالت آشکار در حریم یک کشور است.

حجت الاسلام موسوی برزکی،راهکار مقابله با داعش و سایر گروه های تکفیری را در وحدت، همدلی و همزبانی مسلمانان دنیا دانست و گفت: ورود کنفرانس اسلامی که تا کنون خوب عمل نکرده است، اعمال روش های دیپلماتیک وزارت امور خارجه در مذاکره با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله مصر و عربستان و حمایت جدی مردم چون گذشته از مظلومان یمن، بحرین و سایر بلاد اسلامی از دیگر راهکارهای مبارزه با داعش است.

وی،در خصوص رعایت فقه انتخاباتی توسط نامزدها، کاندیداها و طرفداران آنها نیز گفت: رعایت دو نکته اخلاق و فقه انتخاباتی در انتخابات ضروری است.

وی اخلاق انتخاباتی را رعایت یکسری آداب و رفتارها و فقه انتخاباتی را نیز رعایت باید و نبایدها در انتخابات عنوان کرد و گفت:هر کاندید علاقه مند به فعالیت در نظام باید قواعد فقهی و احکام لازم الاجرا در چارچوب انتخابات را رعایت کند.

به گفته وی، بر اساس فقه انتخاباتی، تخریب، غیبت، تهمت چهره ها و ریختن آبروی افراد جایز نیست.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: در فقه انتخاباتی کاندیداها باید به خاطر خدا و خدمت به مردم ، دین و نظام جمهوری اسلامی نه برای به دست آوردن پست و مقام وارد شوند.

حجت الاسلام موسوی برزکی،در پایان با اشاره به درخواست بعضی از گروه های مختلف اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقل مبنی بر حضور در انتخابات خبرگان رهبری و پیشنهاد مسوولان بلند پایه از سال گذشته تاکنون گفت: در صورت جمع بندی و بررسی اگر احساس نیاز،مفید بودن و تکلیف شود به عنوان سرباز نظام ورود پیدا خواهم کرد چون نیروهایی از از ما بهتر برای خدمت هستند.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.