شیراز؛

پاسخگوی مردم در صورت استیضاح هستم

وزیر کشور گفت: پویایی سیاسی را در انتخاب استان دار استان فارس دیده ام و در صورت استیضاح پاسخگوی مردم خواهم بود.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: توافق هسته ای بایستی موجب هم دلی و هم زبانی در میان مردم باشد و با توفیقات کسب شده در عرصه سیاسی و منطقه تمام کشور های اروپایی خواستار ورود به ایران و سرمایه گذاری هستند.

رحمانی فضلی در تشریح گام های بعدی دولت بعد توافق هسته ای عنوان داشت: گام بعدی دولت، پیگیری اقتصاد مقاومتی است زیرا اقتصاد مقاومتی به معنی ثبات قدرت در منطقه با تمام فشار های بین المللی بوده و اقتصاد مقاومتی به معنی سروری در عرصه های جهانی خواهد بود و این حضور فعال در جهان بدون رهنمود های مقام معظم رهبری امکانپذیر نخواهد بود.

وزیر کشور ادامه داد: تیم مذاکره کننده و تمام مسئولین کشوری هر زمان به مشکلی رسیدند راهنمایی های مقام معظم رهبری دلیلی برای عبور از مشکلات بوده و رسالت جمهوری اسلامی پیروی از خط امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری است و دولت تدبیر و امید خود را مکلف به اطاعت از مقام معظم رهبری می داند.

وی در مورد برنامه ششم توسعه بیان کرد: برنامه ششم توسعه که با محوریت اقتصاد مقاومتی است دلیلی برای حضور فعال جمهوری اسلامی در عرصه های بین الملل خواهد شد زیرا در این برنامه علاوه بر اقتصاد مقاومتی و با توجه با این موضوع که ایران محور وحدت و پایداری در منطقه است یکی از اهداف ایران را حمایت از مردم و دولت های اسلامی می داند.

رحمانی فضلی با بیان این مطلب که بایستی تمام مشکلات گذشته را فراموش کنیم اظهار کرد: من به سخنان خود در زمانی که رأی اعتماد مجلس را گرفتم، پایبندم و هر زمانی که لازم باشد، پاسخگوی مجلس خواهم بود.

وی ادامه داد: تاکنون اکثر استانداران کشور را با مشورت نمایندگان انتخاب کرده‌ام اما در برخی مواقع خود نمایندگان به اجماع نرسیده‌اند و یا اینکه مقتضیات دولت باعث شد که انتخاب جداگانه‌ای داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه‌ استیضاح حق نمایندگان مجلس است، گفت: قبول کردیم که در کشور آزادی وجود دارد و فعالیت پویا در حوزه سیاسی نشان دهنده ی پویایی نمایندگان استان است و در صورت استیضاح در حضور مردم پاسخگو خواهم بود.

وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید فارس گفت:سید محمد علی افشانی بهترین مدیر عمرانی کشور است و انتخاب وی به عنوان استاندار فارس یک انتخاب برد-برد برای استان و دولت است.

وزیر کشور افزود: ملاک انتخاب استانداران در دولت تدبیر و امید علاوه بر هماهنگی فرد با استان، قبل داشتن برنامه های دولت ، دارای اعتدال واقعی ، دارای تجربه کافی و توانایی کار جمعی است.

وی بیان کرد: تجربه کاری، توانایی در کار جمعی، صداقت، شناخت از استان فارس و اعتدال‌گرا بودن از دیگر دلایل وزرات کشور برای انتخاب افشانی بوده است.

انتهای پیام/گ





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.