کرمان؛

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب مالت گوسفندی در استان کرمان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از ادامه روند اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب مالت (بروسلوز) دام سبک در استان خبر داد.

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب مالت گوسفندی در استان کرمانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد جانباز افزود: واکسیناسیون رایگان تب مالت دام سبک که از ابتدای سال جاری آغاز شده همچنان با همکاری بخش خصوصی و دولتی در حال اجرا می باشد.

وی با بیان این مطلب که بروسلوز یا تب مالت از بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد ادامه داد : بیماری بروسلوز به دلیل ایجاد سقط جنین در دام،کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دام در صنعت دامداری دارای اهمیت ویژه ای می باشد .

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی تاکید کرد : این بیماری در دام درمان ندارد و تنها راه مبارزه با آن پیشگیری از طریق واکسیناسیون می باشد.

جانباز افزودند: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون بیش از 165هزار راس بره و بزغاله و 366 هزار راس گوسفند و بز علیه این بیماری واکسینه شده اند.

وی یادآور شد: واکسیناسیون تب مالت بره و بزغاله تا پایان شهریور و گوسفند و بز تا پایان مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و از دامداران خواست که با اکیپ های عملیاتی برای اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.