احمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نگاه مجلس به "برجام" باید براساس واقعیت‌های موجود باشد

رییس کمیته سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بررسی متن برجام در خانه ملت باید در فضای متین و آرام انجام شود، گفت: شاید در هنگامه مذاکرات یک سری از خواسته‌های ما تامین نشده باشد اما باید واقعیت‌ها و موفقیتهای به دست آمده را دید و به آینده توجه کرد.

نگاه مجلس به
حجت‌الاسلام و المسلمین "وحید احمدی" رییس کمیته سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه طی سالیان متمادی غربی‌ها به لحاظ اختلافات ماهوی با دیدگاه جمهوری اسلامی علیه ایران منفی‌بافی کرده‌اند، اظهار کرد: این منفی‌بافی در افکار عمومی جهان ذهنیت‌هایی نسبت به کشورمان ایجاد کرد.

نماینده کنگاور صحنه، بیستون و هرسین تصریح کرد: اکنون در این مسیر می‌توان با یک بازیابی، چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران را که همان عقلانیت و توانمندی استدلالی است به دنیا معرفی کرد و این امر قطعا اثرگذار خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه در مذاکرات همیشه یک بده بستانی وجود دارد و یکسری امتیازات نیز رد و بدل می‌شود، گفت: اما هیچکدام از طرفین نمی‌توانند ادعای دریافت تمامی امتیازات را به صورت یک جا داشته باشد حتی اگر طرفین بوسیله تبلیغات وانمود کنند که برنده میدان هستند.

احمدی با تاکید براینکه قطعا متن برجام نیاز به بازنگری دقیق دارد، افزود: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ انسجام و وحدت نیروهای مختلف، مسلما بررسی متن برجام در فضای متین و آرام انجام خواهد شد و در صورت وجود ایراداتی که مورد سواستفاده دشمن باشد، مسیرشان را خواهیم بست.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با یک قضاوت عجولانه و یا بحث کوتاه نمی‌توان گفت که برجام صد درصد بدون اشکال و یا اینکه همه چیز از دست رفته است.

نماینده کنگاور صحنه، بیستون و هرسین بیان داشت: در این میان باید حقایق، واقعیت‌ها و موفقیت‌هایی که ایران در این میان حتی با پرداخت بهایی به دست آورده باشد را دید و آینده موضوع برایمان مهم باشد.

رییس کمیته سیاست خارجی مجلس عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در برابر شش کشور قدرتمند دنیا برای حفظ منافع ملی بسیار سخت و سنگین بوده است، ظهار کرد: ممکن است در این بین یک سری از خواسته‌ها و توقعات ما تامین نشده باشد که این کاملا طبیعی است اما باید اجازه داد همین دستاوردها هم اکنون در یک فضای آرام و مناسب ارزیابی شود.

احمدی با اشاره به وظیفه ذاتی و تخصصی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خازجی مجلس در بررسی برجام گفت: برجام یک سند تاریخی است که سال‌های سال برای کشور تعهداتی ایجاد می کند و هر چه ما نسبت به این مسائل دقیق‌تر باشیم، ضرر نخواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: عراقچی معاون وزیر امور خارجه به منظور تکمیل گزارشات خود پیرامون برجام از جلسه قبل این کمیسیون در نشست روز یکشنبه (4 مرداد ماه) کمیسیون امنیت ملی حضور خواهد یافت.
 
وی با اشاره به اینکه زمان تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام و نحوه انتخاب نمایندگان برای حضور در آن مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: این امر به کیفیت و چگونگی انتخاب نمایندگان در صحن علنی و یا کمیسیون‌ها مربوط می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار