روزهای سخت بیماری بازیگر «پرده نشین»

گزارشی تاسف برانگيز از وضعيت هنرمندان

احمد علامه‌دهر بازیگر این روزها حال خوشی ندارد و خانواده وی نسبت به این اتفاق و کم لطفی عوامل سریال «پرده نشین» ابراز ناراحتی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ متاسفانه این  روزها پیشکسوتان عرصه هنر وضعیت نامناسبی از نظر روحی و مالی دارند که توسط هیچ مسئولی پیگیری نشده است امثال علامه دهر بسیارند که مورد بی مهری قرار گرفته‌اند. به همین بهانه به سراغ این بازیگر رفتیم تا پیگیر آخرین وضعیت بیماری احمد علامه‌دهر بازیگر سریال‌هایی از جمله «مختار نامه» ، «پرده نشین» و احوال او از زبان دخترش باشیم.

در خصوص وضعیت پدرتون و مدت زمانی که در بستر بیماری هستند برایمان بگویید؟

8 ماه پیش یعنی اواسط آذر سال گذشته پدرم برای فیلمبرداری سریال «پرده نشین» به مشهد رفت و قرار بود که این سفر یک هفته باشد در روز فیلمبرداری در صحن امام رضا (ع) پدرم گفته بود که حالت خوبی ندارد و در اواسط فیلمبرداری حالشون بد شده و با اورژانس به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال پیدا می‌کنند که این بیمارستان به دلیل نبود دکتر مغز و اعصاب پدر را قبول نکرده و او را به بیمارستان امداد مشهد انتقال می دهند، سپس بدون اجازه کتبی و امضا از ما، پدر را به اتاق عمل برده و او عمل جراحی می‌کنند.

بعد از مراجعه برادر و همسرم به بیمارستان امداد به آنها میگویند پدرم دچار خونریزی در مخچه شده‌اند و وضعیت خوبی نداشته و ضریب هوشی پایینی نیز دارند. پدرم به مدت سه ماه و نیم در مشهد و بیمارستان امداد بودند که بعد از انتقال به تهران نردیک به 20 روز بستری بودند که در تهران کمی بهتر شده و به ما اجازه دادند تا او را به منزل بیاوریم. دلیل سه ماه ونیم ماندن در بیمارستان امداد مشهد این بود که به ما گفته بودند نباید به پدر دست بزنیم زیرا خطر انتقال عفونت وجود دارد و این بسیار خطرناک است.

وضعیت پدرتان در حال حاضر چگونه است؟
وضعیت کنونی وی وضعیت خوبی نبوده و در کمای نیمه عمیق هستند.

از مسئولان  کسی به دیدن پدرتان آمده است؟
از مسئولان نه، اما از بین هنرمندان و دوستان پدر آقایان نعیمی،راسخ و راد از روز اول همراه ما بودند. استاد داوود فتحعلی بیگی، سید جواد هاشمی و کریم اکبری مبارکه و عده ای دیگر که اسم آنها را به خاطر ندارم.

از مسئولان کسی پیگیر چگونگی  وضعیت کنونی پدر شما بوده است؟
گاهی و دورادور تلفنی می‌زنند و از وضعیت پدر اطلاع می‌گیرند. آن هم از طریق زنگ زدن به من یا برادرم، ولی فقط در همین حد، مسئله اصلی ما حضور تهیه کننده و کارگردان «پرده نشین» و رسیدگی آنان به وضعیت پدرم است که هنگامی که از آنها این درخواست پیگیری می‌کنیم در جواب میگویند ما همراه پدرتان بوده و او را به بیمارستان منتقل کرده‌ایم و بقیه مسائل به ما مربوط نیست، هراز گاهی که پدر در مشهد بودند عوامل سریال «پرده نشین» به دیدن او آمدند و یک چک سه میلیون تومانی را در اختیار ما قرار دادند که مبلغ این چک هزینه های یک نصف روز پدر را نیز تامین نمی‌کند.

از وضعیت و مشکلات اوضاع واحوال خود وپدرتان بگویید؟
در حال حاضر به هیچ وجه وضعیت جسمی و روحی خوبی نداریم حتی وضعیت مالی مان نیز بسیار بد است به طوری که مجبور به فروش وسایل منزل شده ایم و چاره ای جز این نداریم.

پدرتان بیمه هستند؟
بله، بیمه خدمات درمانی که هر جایی این بیمه را قبول نمیکند.فکر میکنم بیمه تکمیلی هم بوده اند که من اطلاع درستی راجع به این بیمه ندارم .دارو ها و وسایلی که مورد مصرف هستند همه بیمارستانی اند هزینه یکی از دارو های پدر یک میلیون تومان است که به تعداد 20-10 عدد از ان را تهیه کرده ایم و داروی زخم پشت او مبلغ 350 هزار تومان بوده و در این مدت حتی یکی از مسئولان سراغی ار حال ما نگرفته است .

پدرتان از بیمه هنرمندان استفاده میکنند؟
نمیدانم، برادرم بیشتر پیگیری کردند اما دریغ.

درخواستی به وزارت ارشاد اسلامی داده اید که قضیه را پیگیری کنند؟
بله مثل اینکه برادرم پیگیری کرده بودند اما هیچ اتفاقی نیفتاده و کسی جوابی به ما نداد.

آیا برای دانستن اینکه سر صحنه چه اتفاقی برای پدرتان افتاد، تلاشی کرده اید؟
تا الان نه، اما به زودی پیگیری کرده تا بدانیم چه اتفاقی برای پدر افتاده است.

اگر صحبت و یا حرف پایانی دارید بفرمایید.
ما فقط میخواهیم بدانیم سر فیلمبرداری چه اتفاقی برای پدرم رخ داه است و چرا در مرحله اول به بیمارستانی که مخصوص حادثه دیدگان، تصادفی‌ها و کسانی که خودکشی کرده‌اند، منتقل شده. ما در پی فهمیدن علت نامعلوم این حادثه و مشخص شدن اتفاقی هستیم که برای پدرم رخ داده است و اینکه چرا هیچ یک از عوامل سریال «پرده نشین» مانند تهیه کننده و کارگردان حتی برای یک بار برای دیدن پدر نیامده و حقیقت را به ما نگفته اند. در حال حاضر باکتری خطرناکی وارد بدن پدر شده  که وضعیت او را بسیار حاد کرده است. پدرم تا چند روز پیش وقتی صدایش میکردیم یک چشم خود را باز میکرد ولی در حال حاضر این علائم نیز از بین رفته است. تا به امروز تمام مخارج پدر را برادرم تقبل کرده اند اما وضعیت برای ما سخت شده است. پدر من انسانی پاک بود که دست همه را میگرفت. حالا با این شرایط پیش آمده فقط به دنبال پاسخ از سوی عوامل سریال «پرده نشین» هستیم. تا به امروز هیچ مقام مسئول بالا دستی به دیدن پدر نیامده و احوال او را جویا نشده است و امیدوارم به وضعیت پدرم رسیدگی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حسین
۱۸:۲۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
چقدر ما مردم ساده لوح هستیم .عزیز این همه هنررمند داریم که بچه هاشون تو ناز و نعمت تو خارج زندگی می کنند و حتی بچه هاشون تو خارج به دنیا میارند تا شناسنامه خارجی داشته باشنند و هر سال برای تفریح می رنند خارج اینها پولشون از کجا در میارنند اگر ندارنند چرا پس می ررند ؟ کلاس داره؟ ملت این قدر احساساتی نباشید وقتی مجری های کودک ده 60 70 الان کجانند بیشترشون خارج بودن الان بر گشتند . بابا شاید یکی دوتا باشنند بیچاره باششند بقیه وضعشون توپ .پول ارایش بوتاکس .و غیره از کجا میارندد ؟ تو را خدا نظرمو بذارید
Canada
reza
۲۲:۳۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
از پاسخ شما واقعا دلم بدرد اومد!
دوست مثلا متفکر من اون هنرمندانی که مد نظر شما هستند اکثرا جزو خوشقیافه ترین و شیکترین هستند که توسط همین شما مردم ( با استقبال کردن از فیلمهایه ضغیفشون فقط بخاطر چهره زیباشون) پا گرفتند و این همه میلغ رو از صدقه سریه شما و تبلیغات دارند و گرنه این هنرمندان خونه دل خورده کجا و انها کجا!!!! چقدر انسان میتونه ظالم باشه!
در ضمن چرا کسی از وضعیت وحشتناکه بیمه و هزینه درمانی سخنی نمیگه که کمر اونها رو خم کرده و بیمه دولتی هم هیج جا کاربرد نداره؟!
خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار هنرمندان وطنی
۱۸:۰۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
ان شاء الله هرچه زودتر بهبود یابند.ایول درست گفتید محمد واینکه هنرمند برصدرنشیند وقدربیند.ازاینکه بچه های باشگاه خبرنگاران این قضایا یعنی وضعیت وحال وهوای هنرمندان پیشکسوت را پیگیری کرده وبه گوش مسئولین می رسانند جای تقدیراست.ای کاش برای هرپروژه تلویزیونی یا سینمایی کلهم بیمه صورت گیرد تا بدین گونه هنرمند عزیز اگر دچار حادثه شد بتواند دربرابر مشکلات کمرخم نکند.از باشگاه خبرنگاران انتظاراست که پیگیری وضعیت دیگرهنرمندان بزرگ باشد وحتی صفحه ای به این نام اختصاص دهد.
Australia
omid
۱۶:۳۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
متاسفم از شنیدن این خبر، دوستان عزیز در باشگاه خبر نگاران؛ یکی از قهرمان های بسکتبال ایران اقای ا.خ (بازیکن سابق) دچار مشکلات جدی شده، برای درمان و خرج زندگیش داره دست فروشی میکنه، یه گزارش خوب میتونه زندگی این دوستمون رو بهبود ببخشه، لطفا اطلاع به همکاراتون بدید، مشکل یک نفر حل شه باور کنید چندین نفر از خانوادش خوشحال میشن ارزشش رو داره بقیه قهرمان ها هم دلشون قرص میشه. ممنون ازتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
خیلی متاسفم.ان شا الله هرچه زودتر خوب بشن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
ما ایرانیا مرده پرستیم قدر هنرمندامون رو تا زنده هستندنمیدونیم
آخرین اخبار