بدرود آقای علامه دهر + تصاویر

پیکر مرحوم احمد علامه دهر بازیگر، شاعر، خوشنویس و کاشی‌کار صبح امروز در مقابل تالار وحدت با حضور دوستدارانش تشییع شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تشییع پیکر احمد علامه دهر صبح امروز با حضور مسئولان، هنرمندان از جمله ایرج راد، اصغر همت، زهرا سعیدی، مهدی شفیعی (مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی)، آقای علی مرادخانی، عباس عظیمی و پیمان شریعتی و خانواده آن مرحوم و مردم از مقابل تالار وحدت برگزار شد تا این هنرمند 62 ساله برای همیشه در جایگاه ابدی خود و در قطعه نام آوران آرام گیرد.

بدرود آقای علامه دهر

حجت‌الاسلام محمود دعایی در مراسم تشییع مرحوم علامه دهر بیان کرد: در این مدت  آقای علامه دهر بر اثر حادثه رخ داده در سریال «پرده نشین» در بستر بیماری بودند. هرکس که اسم او را می‌شنید از وی به نیکی یاد می‌کرد و خواهان این بود که جامعه هنری ازهیچ مساعدتی دریغ نکند، در اینجا از همه کسانی که خانواده ایشان را تنها نگذاشتند، ممنونم. احمد علامه دهر برای جامعه فرهنگی تئاتر الگویی بی‌بدیل است.

در ادامه ایرج راد در خصوص درگذشت احمد علامه دهر گفت: متاسفانه یکی دیگر از عزیزان و هنرمندان بزرگ ازمیان ما رفت. احمد علامه دهر کارنامه حرفه‌ای‌اش بر کسی پوشیده نیست، وی سالیان سال در عرصه هنرهای نمایشی توانمندی‌های فراوانی را به اجرا گذاشته است. 

بدرود آقای علامه دهر

راد ادامه داد: این اتفاق ناگهانی سر صحنه اتفاق افتاد و این هنرمند مدتها اثرات آن را با خود به همراه داشت تا به امروز که بر دوش دوستان و عزیزان خود بدرقه شد.

وی افزود: متاسفانه کمتر توجهی به  هنرمندی  که سر صحنه دچار عارضه شده، انجام می‌گیرد و نکته دیگر که باید در اینجا مورد بحث قرار گیرد این است که متاسفانه قطعه هنرمندان گنجایش هنرمندان از دست رفته را ندارد و امیدوارم هر چه زودتر این مسئله حل و به نتیجه برسد. وی در پایان این مصیبت وارده را از طرف جامعه تئاتر و خانه تئاتر به خانواده،‌ هنرمندان و هنردوستان تسلیت گفت.

بدرود آقای علامه دهر

اصغر همت در این مراسم از احمد علامه دهر این گونه یاد کرد و گفت: بنا نبود که امروز صحبتی داشته باشم. از کودکی همدیگر را می‌شناختیم و امروز در این وضعیت، حرف زدن راجع به او بسیارسخت است هرگز نتوانستم در دوران بیماری او خودم را راضی کنم و به دیدارش بروم چرا که احمد در ذهن من همان جوان چست و چالاکی است که در نوجوانی و در دهه 50 ستاره تئاتر شیراز بود هنگامی که نام احمد علامه دهر را می‌شنوم به یاد گل سرخ شیراز و خط زیبای علامه دهر در کاشی‌کاری‌های این فلکه می‌افتم که توجه آدمی را به خود جلب می‌کرد.

همت بیان کرد: امروز و در این مراسم به یاد یازده مرداد سال 75 افتادم که عزیز دیگری به نام مجید افشاریان را از دست دادیم.

وی در پایان گفت: من آدم نق زن تئاتر هستم. جای گفتن دلخوری‌ها امروز نیست و اکثر صحبت‌ها را آقای راد بیان کردند اما سوال من این است امروز و در این جمع کسی هست که از احمد علامه رنجشی به دل داشته باشد؟ 

لازم به ذکر است که از میان کارهایی که احمد علامه دهر در آنها به ایفای نقش پرداخته بود می‌توان به سریال‌های «پرده‌نشین»، «مختارنامه»، «زیرزمین»، «میوه ممنوعه» و «روزهای پرماجرا» اشاره کرد.

بدرود آقای علامه دهر

گفتنی است؛ احمد علامه دهر حدود هشت ماه پیش در حرم امام رضا (ع) و هنگام فیلمبرداری سریال پرده‌نشین دچار عارضه مغزی شد و به کما رفت و سرانجام  روز یکشنبه یازدهم مرداد دار فانی را وداع گفت. همچنین در این مراسم اعلام شد که علامه‌دهر چشم‌هایش را اهدا کرده است.

مراسم ختم آن مرحوم جمعه 16 مرداد از ساعت 17 الی 18:30 در مسجد نور واقع در خیابان فاطمی برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
برای شادی روحش صلوات
آخرین اخبار