توجيه عجیب ترکیه درباره حمله به سوریه

ترکیه علت حملات هوایی خود را به سوريه آماده نبودن دولت اين كشور در مواجهه با داعش عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه روز گذشته در پیامی به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت، ناتواني دولت سوریه را در مواجهه با داعش علت حملات هوایی خود به اين كشور عنوان کرد.

ترکیه در این پیام علت حملات هوایی خود را به سوريه مستند به بند 51 منشور سازمان ملل کرد. بند 51 منشور سازمان ملل، به دولتها حق دفاع از خود را بصورت انفرادی و یا دسته جمعی در درگیری های مسلحانه اعطا می کند. معاون نماینده ترکیه در سازمان ملل در این پیام مدعی شد: واضح است نظام سوریه یا قادر نیست حملاتی را که از سوی سرزمینهایش انجام می شود و امنیت و سلامت ترکیه را به مخاطره می اندازد متوقف کند یا آمادگی آن را ندارد. در این پیام همچنین آمده است: سوریه پناهگاه امنی برای داعش شده و این گروه از این منطقه برای آموزش و برنامه ریزی برای حملات خود استفاده می کند.

این در حالی است که ترکیه تا کنون اقدام مؤثری برای جلوگیری از ورود تروریستهای حامی داعش از مرزهای خود به سوریه انجام نداده است. بسیاری از کارشناسان، ترکیه را به حمایت غیر مستقیم از داعش و مخالفت آشکار با دولت سوریه متهم می کنند.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد ترکیه جمعه شب دومین بار مواضع گروه تروریستی داعش را در خاک سوریه هدف قرار داد. جنگنده های اف شانزده ترکیه صبح جمعه نیز نخستین بار مواضع داعش را چهار روز پس از انفجار انتحاری سوروچ در جنوب این کشور هدف گرفته بودند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار