بازداشت پرستار استرالیایی داعش هنگام بازگشت از سوریه

پرستار استرالیایی داعش هنگام بازگشت از سوریه بازداشت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آسوشیتد پرس، پرستار استرالیایی داعش روز جمعه در فرودگاه بین المللی سیدنی بازداشت شد. وی متهم به حمایت از گروه تروریستی داعش است. 

"آدام بروکمن" -- پرستار استرالیایی داعش – مدعی شد مجبور به همکاری با این گروه تروریستی بوده است. بروکمن که به اسلام گرویده است، پنج فرزند دارد. وی ماه مه (خرداد) در گفتگو با "فرفاکس" گفت سال گذشته با هدف اقدامات بشردوستانه و کمک به غیرنظامیان جنگ سوریه عازم این کشور شد. بروکمن در ادامه افزود بی گناه است؛ چرا که مجبور بود با داعش همکاری کند. 

آدام بروکمن ادعا کرد به دلیل جراحت در یکی از حملات هوایی به سوریه در بیمارستانی بستری شد که تحت کنترل گروه تروریستی داعش در استان حلب بوده است. وی پس از بهبود، اجازه خروج از بیمارستان را نداشت و به اجبار به این گروه ملحق شد. 

پرستار استرالیایی داعش گفت با کار کردن به عنوان پرستار این گروه تروریستی توانست اعتماد آنها را جلب کند. به همین دلیل نیز توانست به ترکیه فرار کند.

داعش موفقیت چشمگیری در استخدام شهروندان استرالیایی داشته است. به گزارش مرکز "افراط گرایی و خشونت سیاسی"، 100 تا 250 استرالیایی به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق ملحق شده اند. 

دولت استرالیا بر این باور است که بیش از نیمی از مبارزان استرالیایی داعش دو ملیتی هستند. دولت استرالیا درصدد تصویب قانونی است که به موجب آن بتواند با سلب تابعیت از مبارزان استرالیایی داعش، مانع از بازگشت آنها به کشور شوند. 

تا کنون ده ها استرالیایی مظنون به همکاری با گروه تروریستی داعش به استرالیا بازگشته اند؛ اما به دلیل نبود شواهد کافی، پلیس نتوانسته است آنها را بازداشت کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار