تبریز؛

استقبال بی‌نظیر کاریکاتوریست‌های مطبوعاتی کشور از نخستین جشنواره کارتون و کاریکاتور مطبوعاتی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: پس از ارسال فراخوان این جشنواره به مطبوعات و خبرگزاری های سراسر کشور، 974 اثر از 107 هنرمند از 39 شهرستان و 65 نشریه و سایت خبرگزاری به دبیرخانه ارسال شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز : علی‌اکبر صفی‌پور افزود: از میان 974 اثر ارسال شده به دلیل عدم تکمیل مدارک درخواستی دبیرخانه 57 اثر از مرحله‌ی داوری حذف شده و تعادا 914 اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

صفی‌پور تصریح کرد: داوری این جشنواه هفته‌ی اول مردادماه جاری توسط چهار داور هنری و دو داور فنی (کارشناس مطبوعاتی) انجام گردیده و نتایج آن روز هفدهم مردادماه جاری همزمان با روز خبرنگار اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است بیشترین آمار شرکت کننده در جشنواره یاد شده از تبریز،‌اصفهان، تهران، کردستان،‌مشهد و کرمانشاه می‌باشد.

براساس این گزارش، این جشنواه با موضوع فرهنگ، کاریکاتور چهره، آزاد و بخش ویژه شعار سال شامل 'دولت و ملت، همدلی و همزبانی' برگزار می شود و آثار برتر این جشنواره به صورت کتاب منتشر می شود تا از فواید آموزشی آن همگان استفاده و همچنین موجب ماندگاری آن نیز شود .

نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات کشور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و خانه مطبوعات استان برگزار می شود .
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.