تبریز؛

فارغ التحصیلی 6000 نفر در موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص)

رییس موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) از پذیرش دانشجو در سال تحصیلی پیش رو در سه رشته جدید در این موسسه آموزش عالی خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز :سید محمدرضا میلانی حسینی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) در سال تحصیلی جدید در سه رشته جدید چندرسانه‌ای، مهندسی معماری و کارشناسی ارشد حسابداری به ترتیب در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش خواهد کرد.

وی گفت: این موسسه در سال 75 با مجوز رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی با 16 دانشجو در دو رشته فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز 6000 نفر دراین موسسه فارغ التحصیل شده‌اند.

رییس موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) با اشاره به فعالیت این موسسه با 36 رشته مقطع در سه دانشکده فنی، علوم انسانی و هنر گفت: در حال حاضر 2100دانشجو در مقطع کارشناسی و 140 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

میلانی حسینی، اظهارداشت: این موسسه داری 45 نفر عضو هیئت علمی تمام وقت و بیش از 160 نفر عضو هیئت علمی حق التدریس تلاش می‌کند تا با تاکید بر کیفیت سطح علمی مطلوبی را برای دانشجویان خود مهیا کند.

وی با اشاره به کسب رتبه سطح یک از سوی این دانشگاه طی بررسی‌های صورت گرفته از طرف وزارت علوم گفت: طی بررسی‌ها و سطح بندی‌های صورت گرفته این دانشگاه توانسته است از بین269 موسسه آموزش عالی کشور، سطح یک را در رتبه بندی وزارت علوم  را کسب کند.

رییس موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) ادامه داد: در این رتبه بندی 269 موسسه مورد بررسی قرار گرفته‌اند که از این بین 47 موسسه حایز رتبه سطح یک، 78 موسسه حایز رتبه سطح دو و81 موسسه حایز رتبه سطح سه شده‌اند.

‌میلانی حسینی، سرانه تعداد استاد به دانشجو را در این دانشگاه یک به 40 عنوان کرد و

گفت: بیش از 70 درصد از اعتبارات این موسسه در بخش آموزش هزینه می‌شود و تا به امروزتوانسته‌ایم 12 کتاب علمی پژوهشی را چاپ کنیم و بیش از 200 مقاله تخصصی از اساتید این دانشگاه در مجلات برتر کشور و دنیا به چاب برسد.
 وی با تاکید بر ضرورت توجه به رشته‌های بین رشته‌ای با توجه به نیاز بازار گفت: ما در

صدد دریافت مجوزهای مورد نیاز برای دایر کردن سه یا چهار رشته بین رشته‌ای در این موسسه هستم تا با تاکید بر نیاز روز بازار دانشجویان خود را پذیرش کنیم.

میلانی حسینی، توسعه فضای فیزیکی این موسسه را یکی از دغدغه‌های اصلی این موسسه دانست و گفت: متاسفانه زمینی که سال‌های پیش در منطقه لاله برای این دانشگاه خریداری شد داری250 نفر معارض است که مشکل این موضوع هنوز رفع نشده است و زمین‌های دیگری نیز در این مدت خریداری شده است اما هزینه‌های بالای آموزشی بدون شک یکی از دلایلی است که دست ما را برای توسعه فیزیکی بسته است.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.