تبریز،

بررسی مشکلات و جمع آوری اطلاعات در حوزه آموزش و تحقیقات کشور از اهداف و برنامه ریزی های کلان در سطح کشور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی مشکلات و جمع آوری اطلاعات در جهت برنامه ریزی های کلان در حوزه آموزش و تحقیقات کشور از اهداف بازدیدهای خواهد بود که انجام خواهد گرفت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز حجت الله درویش پور، در جریان بازدید از دانشگاه ها و مدارس شهرستان اهر گفت: این بازدیدها به صورت دوره ای انجام می شود تا از نزدیک از امکانات و مشکلات بررسی شود و همچنین از پیشنهاداتی که می شود در جهت برنامه ریزی های کلان در سطح کشور استفاده شود.

وی افزود: ضمن دیدار با فرماندار و مسئولان شهرستان اهر از نزدیک از دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی و 2 مدرسه شهید دایلاری و رضازداه نیز بازدید شد  که اینها مسایل و مشکلات خاص خود را داشتند که به دستگاه های مربوطه انعکاس خواهیم داد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های شهرستان اهر در حوزه های دامپروری، کشاورزی و معدنی خواستار برنامه ریزی ها جهت توسعه رشته های تحصیلی مرتبط در این زمینه شد.

درویش پور از مسئولان دانشگاه ها و آموزش و پرورش خواست اگر مسایل و پیشنهاداتی در زمینه های مختلف از جمله اعتبارات دارند آنها را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کنند تا در هنگام تصویب  بودجه تصمیمات لازم اتخاذ شود.

فرماندار شهرستان اهر نیز با اشاره به پتانسیل های شهرستان اهر  در بخش های مختلف از جمله وجود دام، زمین های کشاورزی و معادن ایجاد رشته های تحصیلی مرتبط با این بخش ها را ضروری دانست.

عابدی، همچنین خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر در جهت توسعه کمی و کیفی مراکز دانشگاهی و مدارس شهرستان اهر شد.

وی همچنین با بیان اینکه خانه معلم شهرستان اهر از پیشرفت خوبی از لحاظ احداث برخوردار است خواستار عنایت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جهت تسریع در اتمام خانه معلم شهرستان اهر شد.

گفتنی است :درویش پور در سفر یک روزه به شهرستان اهر ضمن دیدار با عابدی فرماندار و مسئولان شهرستان اهر از ساختمان در حال احداث دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه پیام نور و 2 مدرسه شهید دایلاری و شهید رضازاده که در حال تخریب جهت احداث است بازدید کرد.

اختصاص اعتبارات جهت توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها و مدارس، افزایش رشته های دانشگاهی در مقاطع مختلف از جمله ارشد و سایر امکانات از خواسته های مهم در این سفر از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بود که آقای درویش پور قول پیگیری و حل آنها در حد توان  داد.
 
انتهای پیام/ ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.