رئیس رسانه ملی:

در انعکاس اخبار مذاکرات هسته ای واقع گرایی کرده‌‌ایم

دکتر سرافراز با تاکید بر سیاست گذاری سازمان صدا سیما در اطلاع رسانی دقیق از اخبار مذاکرات هسته ای، انتقاد ها به این شیوه اطلاع رسانی را وارد ندانست.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینكه برای آگاهی عموم مردم، باید اظهارات مخالفان و موافقان توافقنامه هسته‌ای و نظرات طرف مذاكره كننده غربی از طریق رسانه ملی انعكاس داده شود، تصریح كرد: عده‌ای توقع دارند فقط حرف های موافقان مطرح شود و پوشش صداوسیما یك طرفه باشد؛ كه این امر رویكرد ما نبوده است. 

به نوشته خانه ملت، دكتر محمد سرافراز در خصوص رویكرد سازمان صداوسیما در پوشش و پخش روند مذاكرات هسته ای در وین گفت: پوشش رسانه ملی درخصوص انعكاس 18 روز مذاكرات وین گسترده و مناسب بود؛ خبرنگاران مختلف در مصاحبه های متعدد آن چیزی را كه تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان، رییس جمهور و بقیه اعضای دولت مطرح كردند، به تصویر كشیدند و بنابراین صداوسیما زوایای مثبتی را كه آنها تشریح می كردند، انعكاس می داد.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: این رویكرد به آن معنا نیست كه دیدگاه های طرف غربی و آمریكایی ها درباره مذاكرات منعكس نشود زیرا به هر حال آنها نیز اظهاراتی دارند و تهدیدهایی را در قبال سیاست های ایران انجام می دهد كه قرار نبوده از سوی صداوسیما سانسور شود.

وی تاكید كرد: باید مردم نسبت به اظهارات طرف غربی و نیز دیدگاه‌های كارشناسان داخل كشور در خصوص این مذاكرات آگاه باشند ولی عده‌ای توقع دارند فقط حرفهای موافقان مطرح شود و پوشش صداوسیما یك طرفه باشد؛ كه این امر رویكرد ما نبوده است.

سرافراز ادامه داد: اكنون دوره‌ای است كه جمع بندی مذاكرات 1+5 باید در مراجع قانونی بررسی شود؛ لذا این بررسی باید عمیق و همه جانبه باشد و در چنین دوره‌ای امكان آن نیست كه صرفا حرفهای موافقان مذاكرات مطرح شود.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به انتقادات اخیر دولت نسبت به رویكرد صداوسیما در انعكاس نظرات مخالفان مذاكرات هسته ای، اظهار كرد: نگاهی در بین برخی از دولتیان نسبت به صداوسیما وجود دارد كه معتقدند باید آنقدر سطح توقع از صداوسیما بالا رود كه این سازمان همیشه بدهكار جلوه داده شود تا دولت به وظایف قانونی خود در قبال رسانه ملی برای تأمین بودجه آن عمل نكند؛ لذا اهداف دولت و چنین اظهاراتی سیاسی بوده و واقعی نیست.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار