بیرجند؛

تاکید بر تسهیل روابط تجاری خراسان جنوبی و کشور افغانستان

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند بر تسهیل روابط تجاری بین 2 طرف تاکید کرد و گفت: برای گسترش مبادلات تجاری، باید بازارچه های مرزی استان باز شده و گمرکات رسمی را افزایش دهیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ محسن احتشام در جلسه بررسی زمینه های همکاری های اقتصادی بین خراسان جنوبی و ولایت فراه افغانستان اظهار کرد: دو استان خراسان جنوبی و فراه دارای مزیت های نسبی زیادی هستند که در صورت فراهم آمدن زمینه مبادلات مزیت ها، رفاه عمومی حاصل می شود.

وی با اعلام آمادگی در زمینه سرمایه گذاری مشترک با تجار فراه، تصریح کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی زیرساخت های خوبی فراهم شده و این استان می تواند مصرف کننده محصولات خام افغانستان باشد و خواهان مبادله دو طرفه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند بر تسهیل روابط تجاری بین دو طرف تاکید کرد و گفت: برای گسترش مبادلات تجاری، باید بازارچه های مرزی استان باز شده و گمرکات رسمی را افزایش دهیم.

احتشام برای برگزاری نمایشگاه به منظور معرفی توانمندی ها و ظرفیت های خراسان جنوبی در فراه اعلام آمادگی کرد و افزود: باید شورای مشترک تجاری بین دو طرف برگزار شود تا بتوانیم به بخشی از برنامه های مد نظر دست یابیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند اظهارکرد: همچنین ما آمادگی داریم برای بازایابی و برند سازی محصولات تجار افغان به انهاکمک کنیم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به استقرار دو دستگاه ماشین آتش نشانی در مرز، افزود: به این دستگاه ها مجوز خواهیم داد تا در صورت بروز حادثه در آن سوی مرز، نیز به طرف افغانی کمک کنند.

محمد علی خاشی، کمبود نیروی انسانی را تنها مشکل موجود در مرز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به مصوبه استان، ساعات کاری پرسنل از ساعت هفت صبح تا پنج بعد از ظهر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پرسنل کمرگ به دلیل مسیر طولانی با مرکز نمی توانند به صورت شبانه روزی در مرزر مستقر باشند، عنوان داشت: اگر زمینه ها فراهم شود می توانیم به صورت 24 ساعته در مرز حضور داشته باشیم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی همچنین یادآورشد: در ارتباط با ترانزیت خارجی کالا نیز چنانچه زیرساخت های حمل و نقل فراهم شود مشکلی نداریم.
 
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.