رعایت استانداردها موثر در روند صادرات/ واسطه‌گران معضل بخش کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: افزایش ناگهانی قیمت زعفران در دو ماه گذشته به سبب سیاست دلالان و واسطه‌گران بوده که قیمت‌های کاذبی را در بازار به وجود آورد.

هدایت‌الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت زعفران در دو ماه گذشته اظهار داشت: افزایش ناگهانی قیمت زعفران در دو ماه گذشته به سبب سیاست دلالان و واسطه‌گران بوده که قیمت‌های کاذبی را در بازار به وجود آوردند و از سویی می‌توان وجود دلالان و واسطه‌گران را معضل اساسی بخش کشاورزی دانست.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو زعفران 4 میلیون و 600 تومان است حال اگر همان گونه که در برخی کشورها عرضه مستقیم محصولات توسط تشکل‌ها به دست مصرف‌کنندگان انجام می‌شود در کشور ما هم نظارت تشکل، اتحادیه و تعاونی‌ها در رفع معضلات بخش کشاورزی موثر خواهد بود.

میرمراد زهی در خصوص روند صادرات خاطرنشان کرد: حضور در عرصه‌های بین‌الملل با رعایت استانداردها باید به گونه‌ای باشد که کشورهای مختلف توان رقابت با ما را نداشته باشد.

شایان ذکر است، بسته‌بندی و رعایت استانداردها مهم‌ترین مسئله در صادرات است.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: حضور فعال تجار و اتاق بازرگانی در عرصه‌های بین‌الملل دنیا می‌تواند نقش بسزایی در حفظ بازار داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار